Hallo
wij zitten diep in de schulden en geraken er niet meer uit.
wij leefden van 1 loon (ik ben thuis met de kindjes waarvan eentje al naar school gaat) mijn vriend werd in 2006 vlak voor de geboorte van ons 2de kindje ineens ontslagen.
Hij had geen recht op stempelgeld door een schorsing van 3 maanden.
Toen kregen we leefloon en kwamen daarmee amper rond!
resultaat de schulden stapelde zich op.
Men vriend werkt terug sinds september 2007 en zo begonnen we er via afbetalingsplannen terug uit te geraken...
ook hadden we ondertussen budgetbeheer bij het OCMW.
Maar dat liep dus niet zoals verwacht....
ze betaalde sommige dingen af maar de dingen waar geen geld voor was/is laat ze gewoon liggen tot er financiële ruimte voor is (bv als de ene afbetaling eindigt,dan kon ze op een andere schuld eentje beginnen)
Maar zij belde ook naar geen ene schuldeiser waardoor we dus eigenlijk in het zelfde schuitje blijven zitten.
Ik heb nu een dagvaarding van iets van 2007 ik moet 19 juni naar daar gaan het is een groot bedrag nu met de interesten bij.
Weet iemand of je dat ook kan afbetalen?
Normaal is het de taak van die van het OCMW maar zij doet het niet als er geen geld voor is,ze vind het dan onnozel om contact op te nemen met de eiser...met alle gevolgen dat ik nu een dagvaarding heb...
Ik heb dat nog nooit meegemaakt dus aan wat kan ik mij verwachten?
Sorry voor mijn verwarde uitleg maar ben alle financiële problemen zo beu,dacht dat het met budgetbeheer beter zou gaan.
Ik ben een tijdje halftijds gaan werken maar we kwamen al snel in de problemen met geen opvang tijdens de schoolvakantie's van ons oudste kindje ,hij is gehandicapt en dan vind je ni snel naschoolse opvang.
mvg,
Kimberley