DVD verhuur @ video palace

Christof
Topic Starter

DVD verhuur @ video palace

#1 , 27 mei 2008 10:24

Beste forumleden,

Ik zoek hier correcte informatie ingevolge deze zaak

Op 28-02-2007 heb ik een film gehuurd bij video palace in Gent,
Ik tekende het papiertje voor ontvangst van de film, de film moest uiterlijk terug binnen zijn op 01-03-2007.
Het was een dubbele disc.
Dus op 01-03-2007 bracht ik de film terug, ik kwam aan de desk gaf men film's af de persoon achter de kassa controleerde ze en zei dat het ok was.
Enkele weken later krijg ik een schrijven dat er 1 van de disc's niet in de doos zat... Ik zag zelf dat ik ze binnendroeg en dat beide disc's in de doos aanwezig waren. In de brief was geschreven dat er 1 dvd niet inzat, om alles correct te laten verlopen heb ik thuis alles gecontroleerd resultaat film niet te vinden. Ik ben zeker dat ik hem indiende.
Nadat ik de brief ontving heb ik gebeld naar het hoofdkantoor van video palace, die zeiden me dat ze het gingen bekijken en dat het een misverstand kon zijn...
Maanden verstreken, ik kreeg weer een brief een tweede aanmaning.
Ondertussen was de boete op de dvd al hoog opgelopen, ik had dan terug gebeld en gezegd dat ik het 'zogezegde' verschuldigde bedrag niet zou betalen aangezien ik die film niet in mijn bezit heb, ze zeiden me terug het te zullen nakijken...
Vorige week vrijdag ontving ik een brief van een incasso bureau, met de opgelopen boete € 661.50; en daaronder een voorstel tot minnelijke schikking 40 DAGEN BIJHUUR € 60 + WAARDE GEHUURDE MATERIAAL € 62 = IS SAMEN € 122.

En indien ik dit niet binnen de vijftien dagen betaal ik mij mag verwachten aan een deurwaarder en of een incasseerder.

Ik heb toen onmiddelijk de telefoon genomen en gebeld naar het incasso bedrijf, de persoon nam op vroeg me vriendelijk het dossier nummer en vroeg me wat het probleem was. Ik zei hem dat ik het geleende goed niet meer had en dat ik niet akkoord ga met de betaling nog van de boete nog van de minnelijke schikking. Ik ga niet betalen voor iets waar ik niet aan kan doen zei ik hem. Hij wees me op het feit dat ik geen bewijs heb dat het binnengebracht was (dat heb ik ook trouwens niet gekregen) hij zei me dat ik het kwijt zou gespeeld zijn.. hij werd echter heel arrogant en wou me niet antwoorden op mijn vragen en sloot tenmidden in het gesprek af door te zeggen: nog een prettige dag meneer, en haakte in.
Ik was zo op mijn tenen getrapt dat ik onmiddelijk de telefoon terugnam en terugbelde, het was terug de zelfde persoon die opnam, en ik heb hem gevraagd of hij wel matuur genoeg was voor dit soort job, als je een persoon van 22 al geen antwoord kan geven op echter heel eenvoudige vragen. Dat hij te laf was om in het gesprek intehaken. De persoon kon me geen antwoord geven... belachelijk ronduit belachelijk.. hij haakte terug in. Ik heb toen naar test aankoop gebeld ze hebben me daar gezegd een brief te sturen naar het vredegerecht met een aanvraag tot verzoening tussen beide partijen.

Is dit de beste manier?

Wat zijn mijn rechten mijn plichten? Ik ben ervan overtuigd dat de dvd bij video palace gent verloren gegaan is, maar wat kan ik hieraan bewijzen? kunnen ze mij dit eisen?

graag een antwoord
met vriendelijke groeten

Christof

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding