Besten,
Ik zit nu al een tijdje met de afhandeling van een ongeval waar ik bij betrokken was.
Ik schets even de situatie:
Expresweg met 2 rijstroken elke richting+fietspad, die overgaan in 1 rijstrook in elke richting bij het naderen van het bewuste kruispunt. De middelste strook gaat over in een verdrijvingsvlak en dan een voorsorteerstrook om af te slaan, links of rechts.
Voertuig A (ikzelf) staat voorgesorteerd om af te slaan en wacht op een kans in de drukte.
Tegenligger vertraagd en stopt. Doet teken, ik steek braaf handje op en draai af.
Als ik bijna het kruispunt af ben (neus staat in de straat waar ik wil wil, kont staat op het fietspad) word ik op de achteras geraakt door een 3e voertuig.
Dit voertuig, partij B, heeft het gestopte voertuig ingehaald langs rechts over het fietspad.
De gestopte bestuurder bevestigd het bovenstaande in haar getuigenverklaring.
We vullen de EAF in, politie komt, blazen etc. Tegenpartij wil enkel geen kruisje zetten bij 'haalde in'. Nu goed, ik ga daar niet zeveren over haar kant van het blad, kost me al moeite genoeg om kalm te blijven, ik vul het mijne in en zet die bemerking erbij. Met de getuige komt dat wel goed, denk ik dan.
Mijn voertuig is trouwens totaal verlies (economisch), volgens expert gelast door mijn verzekering, onder voorbehoud van aansprakelijkheid. (geen idee wat ze bedoelen)
Mijn verzekering zegt 'We kunnen niet met zekerheid de aansprakelijkheid vaststellen, spreek u rechtsbijstand aan'.
Doen we dus, die mensen sturen wat rappels, halen een verklaring op van de getuige en hengelen naar een standpunt bij de verzekering van de tegenpartij.
Na een maand en half, en 3 rappels, eindelijk antwoord.
In een handgeschreven verklaring (gedateerd 2 weken na de feiten), ontkent de tegenpartij de situatie zoals beschreven op het EAF en stelt dat zij rechtmatig op haar rijvak reed en dat ik voor haar ingeschoten ben, waardoor ze niet kon stoppen.
Nu, iedereen kan verklaren wat hij of zij wil, maar wat gaan hier de gevolgen van kunnen zijn?
Mijn rechtsbijstand heeft hen nu een antwoord gestuurd waarin zoveel staat als 'Niet liegen, hier is de getuigenverklaring, de EAF en de schade vastgesteld door de expert, u verhaal kan niet kloppen enu spreekt uzelf tegen.'
Gaat dit een gezellige wachtbeurt bij de rechtbank worden of bestaat de kans dat dit alsnog via RDR opgelost wordt?
Alvast bedankt om de blok tekst te lezen,
Bitt3rSteel