Dit antwoord is fout. Men moet altijd btw betalen bij invoer diensten, vrijgesteld of niet.Zelfstandige BTW vrijgesteld, kan geen BTW aftrekken. Hetgeen ge betaalt, dat kan fiscaal aftrekbaar zijn.
Indien ge wel BTW onderworpen moest zijn, moet ge natuurlijk bij invoer BTW betalen ( intrastat ).
Factuur zonder vermelding BTW, kan ook prijs incluis BTW zijn.
Software is (in 99% van de gevallen) een dienst langs elektronische weg en passeert bijgevolg niet langs de douane.Leverancier is correct. De koerierdienst of de post welke het pakje afleverde gaat in de fout.
Zij moeten de douaneformaliteiten vervullen bij invoer. - € 22.00 = geen BTW
Tussen € 22.00 - € 150.00 = BTW Boven de €150.00 = BTW en invoerrechten + kosten kosten douaneformaliteiten.
De bezorgdienst moet u die kosten aanrekenen bij afgifte pakket.
Zoals ik kan lezen heeft u het pakket reeds ontvangen zonder dat de koeriersdienst de nodige formaliteiten heeft vervuld.
Als u moest weten hoeveel mensen er pakjes ontvangen zonder die wettelijke bepalingen ( vandaar mij vorige reactie ).
Heb je al veel software in een pakje weten steken?Leverancier is correct. De koerierdienst of de post welke het pakje afleverde gaat in de fout.
Tussen € 22.00 - € 150.00 = BTW Boven de €150.00 = BTW en invoerrechten + kosten kosten douaneformaliteiten.
Zoals ik kan lezen heeft u het pakket reeds ontvangen zonder dat de koeriersdienst de nodige formaliteiten heeft vervuld.
Als u moest weten hoeveel mensen er pakjes ontvangen zonder die wettelijke bepalingen ( vandaar mij vorige reactie ).
Dit weet nog niemand want deze wet is nog maar pas invoege sinds 1/09/2018.Vandaar ook de massa's faillissementen.
.
Misschien dat hij nog met van die floppy disks werkt.Heb je al veel software in een pakje weten steken?Leverancier is correct. De koerierdienst of de post welke het pakje afleverde gaat in de fout.
Dit gaat via internet