Opzeggen huur

DylanDL
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opzeggen huur

#1 , 08 dec 2018 13:15

Beste

Ons huurcontract loopt tot half januari. Begin oktober heb ik een aangetekende brief en email gestuurd naar onze huisbaas. Die heeft daar nooit op gereageerd. Vorige week heb ik een sms gestuurd naar haar GSM nummer, geen enkele reactie.

Ik weet niet goed hoe het nu verder moet.. ik wil zeker het contract niet verlengen, mensen in mijn buurt zeggen me dat een aangetekende zending voldoende is maar hoe kan ik bewijzen WAT ik aangetekend heb verzonden? Ik heb enkel een bewijs dat ik IETS aangetekend heb verstuurd.

De email heb ik bewaard natuurlijk en zit nog steeds in mijn "verzonden" folder maar is dit genoeg bewijs?

Het laatste dat ik heb gehoord van de huisbaas was eind september dat ze het appartement ging verkopen en of ik toestemming kon geven om het pand te betreden voor een te koop bord te hangen, dat heb ik gedaan. Ik vermoed dat wij nu er uit gaan niet goed uitkomt voor haar verkoop maar dat is uiteindelijk toch ons probleem niet.. ik voel gewoon ergens dat wij in januari eruit willen en zij uit de lucht gaat vallen zogezegd... maar weet niet meer wat ik meer kan doen..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 dec 2018 16:38

Jij hebt het nodige gedaan. Het is niet uw zorg als de verhuurder dat niet doet. Stuur hem begin januari nog een aangetekende brief, met gelijktijdig een kopie via de gewone post, waarin het een paar dagen voorstelt voor de uitgaande plaatsbeschrijving en de overdracht van de nutsvoorzieningen. Reageert hij dan nog niet , laat je gewoon de nutsvoorzieningen afsluiten, en stuurt hem de sleutels aangetekend op (in een onscheurbare omslag) en vraagt de terugbetaling van de huurwaarborg

Reclame

Terug naar “Huren”