Wel eventjes geleden, waarschijnlijk.Heb weet gehad van gehuwde vrouwen en hun loon werd overgeschreven naar de man !
1932. Gehuwde vrouwen mogen de goederen beheren die ze door eigen arbeid verkregen.
1976. Gelijke rechten voor mannen en vrouwen binnen het huwelijk. Voortaan kunnen gehuwde vrouwen bijv. een zichtrekening openen zonder toestemming van hun man.
Dit is eventjes geleden, maar men mag nog steeds zijn loon laten storten op de rekening naar keuzeWel eventjes geleden, waarschijnlijk.Heb weet gehad van gehuwde vrouwen en hun loon werd overgeschreven naar de man !
.
Zoals denlowie zegt: iedere werknemer, ook een jobstudent, mag zijn loon laten overmaken op een rekening naar keuze. Als ik morgen mijn werkgever opdracht geef mijn loon over te maken op de rekening van Jefke op den hoek, dan moet mijn werkgever mijn loon overmaken naar de rekening van Jefke op den hoek. Niets mis mee...- Mag dat wel? Indien de jobstudent minderjarig is wss wel wettelijk mits zijn akkoord. Maar een meerderjarige jobstudent?
Bij de overheid absoluut niet. Mijn bankrekening werd zelfs geweigerd omdat ze op beide namen stond. Het moest een eigen, individuele rekening zijn.
Dit is eventjes geleden, maar men mag nog steeds zijn loon laten storten op de rekening naar keuze
Bij de Vlaamse overheid is dit alvast wel toegelaten.Bij de overheid absoluut niet. Mijn bankrekening werd zelfs geweigerd omdat ze op beide namen stond. Het moest een eigen, individuele rekening zijn.
Dit is eventjes geleden, maar men mag nog steeds zijn loon laten storten op de rekening naar keuze
loonbeschermingswet 12 april 1965"Art. 8. De werknemer verklaart uitdrukkelijk in te stemmen met de betaling van het loon op het rekeningnummer 123-456789123-45 op naam van E, vader van B."
- Mag dat wel? Indien de jobstudent minderjarig is wss wel wettelijk mits zijn akkoord. Maar een meerderjarige jobstudent?