#4 , 02 aug 2018 11:18
Beste,
Bedankt voor de reactie,
Ik vind dit zeer moeilijk omdat ik ten alle tijde ruzie wil vermijden in de familie. Er wordt snel de link gelegd dat er iemand op het geld uit is. Het is inderdaad een financiële kwestie, maar onze enige enige wens is dat alles correct verloop. Door het feit dat mijn broer thuis nog inwoont heeft hij emotioneel en praktisch de beste band met ons moeder. Dit heeft als gevolgd dat het voeren van gesprekken hierover zeer moeilijk wordt. Hij geeft weinig ruimte voor gesprekken hierover en bepaalt zelf hetgeen hij zelf betaalt en betaalt met de rekeningen van onze ouders. Momenteel, beweert hij, zelf de verbruiksonkosten ( water, Elect,...??) te betalen. De andere vaste kosten worden betaald met de rekeningen van de ouders ( kadastaal inkomen, brand ,familiale verzekering, schoonmaak, tuinman...) Ik zou het op prijs stellen moest hier wat meer transparantie in zijn door bvb een volmacht te geven over alle rekeningen aan mij en/of mijn zus ( ev. zonder de mogelijkheid om zelf geld af te halen indien dit een probleem zou geven??). Indien onze ouders geen spaargeld hadden dienden de kosten betaald te worden door ons of zoals je reeds vermeld heb in vorige mail, door de huurinkomsten van de woning. Omdat de pensioenen van onze ouders maar net de kosten van het rusthuis dekken stel ik me de vraag of het logisch is dat bepaalde kosten betaald worden met het spaargeld van onze ouders. Tevens is mijn broer ook aangesteld als bewindvoerder van mijn vader. Bvb verwarmingskosten voor de ouderlijke woning worden betaald van zijn rekening.
Ik stel me de vraag of het niet raadzaam zou zijn dat hij een afgesproken huurprijs betaalt met alle kosten die hieraan verbonden zijn zoal gebruikelijk voor een huurder ( verbruikskosten, verzekeringen, klein reparaties, onderhoud tuin,) de andere kosten( kadastraal inkomen, grotere herstellingen,...) kunnen dat betaald worden met de huurinkomsten.