Ik vermoed dat het een gelegenheidspromotor is die tracht van een oud krocht nieuwe appartementen te maken. Een professionele promotor gaat een brandverzekering aan voor het gebouw in opbouw.
Het is dan die verzekering die uitbetaalt en daarna zal trachten terug te vorderen van de verantwoordelijken voor de brand.
Waarschijnlijk heeft deze oen geen polis afgesloten...
en wedden dat van de Wet Breyne ook geen spoor te bekennen zal zijn in de verkoopovereenkomst?
Ik hoop voor jullie dat deze promotor niet failliet zal gaan want daar lijkt het zeer sterk op.
Je slaat de nagel op de kop! Hij heeft idd geen eigen brandverzekering meer, die liep maar tot maart of hij volgens de verkoopovereenkomst in maart had moeten opleveren en ze hebben die niet verlengd. Dus zij zijn nu echt afhankelijk van de uitbetaling van de verzekering van de tegenpartij.
Ik had zelf nog nooit gehoord van de wet van Breyne, maar wat ik vond op Google is wel gelijkaardig met hoe de verkoopovereenkomst is opgesteld.
Failliet gaan verwacht ik niet, hij heeft onlangs nieuwe bouwgrond gekocht om een nieuw project te starten dus ik hoop dat dat niet aan de orde zal zijn.