Nu vind ik tegenstrijdige informatie over het aangeven van deze camera's.
Op de website van de politie (http://www.lokalepolitie.be/5418/vragen ... ingscamera) verwijst men naar de camerawet en staat te lezen:
Nu kijk ik zelf in de camerawet en daar lees ik het volgende (bij het gedeelte over besloten plaatsen):"Er is één situatie waarin u geen aangifte hoeft te doen, nl. als u de camera plaatst IN uw eigen woning."
Volgens mij betekent dit laatste dat ik dus geen aangifte moet doen (ik ben een natuurlijk persoon en ik ben niet van plan de beelden op youtube te zetten of zo). Maar dit lijkt wel in tegenstrijd met wat op de website van de politie staat."De beslissing [om een camera te plaatsen] hoeft niet te worden meegedeeld aan de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en de korpschef van de politiezone waar die plaats zich bevindt, wanneer de bewakingscamera of -camera's door een natuurlijke persoon worden aangewend voor persoonlijk of huiselijk gebruik."
Is de informatie op de politiewebsite verkeerd of ligt het aan mijn beperkt juridische vermogen dat ik de camerawet verkeerd interpreteer?
Wat denken de echte juristen hiervan?
Bedankt