Sinds vrijdag 10/3 is de lift in ons appartementsgebouw definitief defect. De machinekamer moet worden vervangen omdat alles tot op de draad versleten is.
Officieel heeft de syndicus van het gebouw tot nu toe (woensdag 15/3) nog niets van zich laten horen en hij was telefonisch niet te bereiken.
Via een lid van de beheerraad weten we dat hij prijs heeft gevraagd voor de herstelling en aangetekende brieven zou verstuurd hebben om de mede-eigenaars uit te nodigen voor een vergadering.
De vergadering zou pas plaatsvinden op 27/3 !!! De reden zou zijn dat er wettelijk een wachttijd van 8 werkdagen in acht moet worden genomen tussen het versturen van de uitnodigingen en de vergadering.
Klopt dit?
Verder zou de firma die de lift zou hertellen (H. De Jongh), die ook al jaren het onderhoud doet, de onderdelen moeten bestellen. Het zou 14 dagen duren voor de onderdelen arriveren en nog eens een week voor de herstelling.
Resultaat: een volledige maand zonder het gebruik van de lift in een gebouw met 4 verdiepingen !!
Ik vind dit onaanvaardbaar. Kan ik iets ondernemen om de zaken te bespoedigen of kan ik schadevergoeding eisen voor het feit dat de lift een maand onbruikbaar is?
PS Ik moet ook mijn hond een maand in een pension onderbrengen omdat hij de kleine wenteltrap niet af kan, maar ik neem aan dat dit een persoonlijk probleem is waarvoor ik geen schadevergoeding kan eisen.
Alvast bedankt voor uw antwoord,