Beste,
Ik ben al voor een lange tijd aan het nadenken om een dropshipping website te openen.
Wat houdt dit in? Ik open een webshop waar ik producten aanbied die ik importeer vanuit de Aliexpress site, d.w.z. dat klanten producten kopen op mijn webshop en zodus de betaling uitvoeren en hun leveradres aan mij geven, waar ik nadien hun gegevens doorstuur naar een verkoper op Aliexpress die nadien het product verstuurd naar mijn klant. Dit wilt dus zeggen dat ik niet het fysische product in handen krijg maar dat ik gewoon een marge bij aanreken aan het product. Ik wil namelijk alleen actief zijn in de V.S. dus de producten die ik ter beschikking stel op mijn website komen dus merendeels uit China en worden rechtstreeks vanuit China naar de klant verzonden in de V.S. Nu de volgende vragen:
- Dien ik een BTW nummer aan te vragen?
- Dien ik een TAX aan te rekenen op mijn webshop als mijn bestemming enkel voor VS klanten is?
- Wat moet ik juist aangeven aan de belastingen voor zowel Belgie als de V.S als ik een verkoop maak?
- Wat met producten die stuk of zelfs niet aankomen bij de klant? (Ik neem aan dat dit mijn verantwoordelijkheid is)
- Wat met garantie (zowel elektronisch als niet elektronisch)?
Alvast bedankt.