Hallo,
Ik heb een vraagje, ik ben nu drie jaar gescheiden. Ik heb twee jongens ene van 6 en ene van 9.
Ik zie ze twee weekenden per maand.
Mijn ex laat ze voetballen, ze gaan twee keer in de week voetballen en in het weekend match.
Nu in mijn vonnis staat dat ik ze vrijdagavond om de twee weken mag halen na hun sportactiviteit. Ze trainen vrijdags de ene van 18.00u. Tot 19.00u. En de andere van 19.00u. Tot 20.00u. Dus ik zou ze om 20.00u. Kunnen halen maar ik heb afgesproken met mijn ex dat ik ze zaterdag morgend kom halen omdat ik 70km van haar af woon, en dat ze anders nog een uur in de auto moeten zitten en dan pas douchen.
Dit gaat nu zo al drie jaar geen probleem, maar nu de laatste maanden wilt mijn ex dat ik zaterdag als ik ze heb met de ene naar de voetbal gaat op verplaatsing en met de andere namiddag op een andere plaats. Zo dus dat ik ze alleen maar zie met voetbal. Dus kan ik zaterdag geen leuke dingen doen en soms zondag is het ook nog match. Wat heb ik dan aan mijn weekend met de kinderen ik wil ook leuke dingen doen samen met hun. Dus tot nu weiger ik zaterdag of zondag te gaan met de jongens naar de voetbal zodat ze ook met de papa iets samen kunnen doen 4x maand. Maar nu zegt mijn ex dat de kinderen er onder lijden. Terwijl ik alleen maar lachende gezichten zie als ze bij mij zijn.
Maar ik heb schrik dat mijn ex de kinderen tegen mij gaat opsteuken.
Doe ik hier fout aan ?
Met vriendelijke groeten,
Wimmek