Hallo allemaal,
Vorig jaar is er in onze appartementsblok een wijziging geweest van syndicus. De oude syndicus was echter vergeten om aan de verzekeringsmaatschappij door te geven dat er een nieuwe syndicus is aangesteld, er sas nochtans afgesproken op de algemeen vergadering dat hij dit voor zijn rekening zou nemen. Hierdoor werd het nieuwe overschrijvingsformulier verstuurd op naam en adres van de oude syndicus en het werd door de nieuwe bewoners dus teruggestuurd naar de verzekeringsmaatschappij. Die heeft de oude syndicus gecontacteerd en pas 3 maanden na ingang van het nieuwe contract werd per mail een aanmaning tot betaling verstuurd naar de nieuwe syndicus (eigenaar van een appartement in een kleine blok van 5 appartementen). De nieuwe syndicus heeft meteen betaald en heeft meteen een mail gestuurd naar de contactpersoon binnen de verzekeringsmaatschappij om te vragen of ze de betaling goed hadden ontvangen. De syndicus heeft niets meer gehoord van de verzekeringsmaatschappij tot ze 2 maanden later een mail krijgt van de contactpersoon dat er nog steeds niet betaald is. Hierop kijkt de syndicus op de rekening en ziet inderdaad dat de betaling niet is doorgegaan. Ze betaalt de factuur onmiddellijk. Tijdens die 5 maanden die verlopen zijn is er waterschade in de kelder van het appartementenblok. Er wordt een uitbetaling gevraagd. De verzekering wilt niet uitbetalen omdat wij blijkbaar niet verzekerd waren tijdens die 5 maanden. De syndicus heeft nooit een aangetekend schrijven of mail ontvangen waarin staat dat de dekking zou opgeschort worden. Bovendien is meerdere malen gevraagd geweest aan de verzekering of alles in orde was en zij lieten niets weten. Op het verzekeringspapier is de bagindatum van het contract niet aangepast en het schadegeval valt dus binnen de periode op het formulier. Wie is hier in zijn recht?
Alvast bedankt!