Beste,
Wij hebben juist een brief ontvangen van onze bouwfirma met de mededeling dat ze de voorlopige oplevering zouden willen laten gebeuren volgende week. Echter, onze trap staat er nog niet (de trap bestelden we bij een andere frima en deze heeft wel 4 weken vertraging opgelopen) maar daardoor is ook de plakker nog niet geweest om de laatste zaken af te werken zoals het plakken onder de trap, langs de ramen....
Eveneens hebben we een 4-tal weken geleden waterschade gehad ( 8500l) omwille van een buis in de badkamer (er stond nog geen WC)waarvan de stop was afgevlogen....de muren in de berging , keuken, plafond zien er niet uit (bruin), de spouw is nog nat en het huis is vochtig.
Eveneens gebeurde nog steeds geen keuring van de zekeringskast door de elektricien (waar we dit wel 4 weken geleden reeds gevraagd hadden). Een aardgas-verbinding moet nog geplaatst worden in de keuken omdat dit 'vergeten' was.
Om nu tot mijn vraag te komen: Mag ik deze voorlopige oplevering laten doorgaan of kan ik mezelf daarmee in de problemen brengen, stel dat bv de plak van de muren zou komen door de waterschade of dat er roest van de steunbalk door het plafond komt, of dat de plekken op de muren niet met gewone verf gedekt zouden kunnen worden waardoor we duurdere en meer schadelijke verf dienen aan te kopen....
PS: Onze meubels stonden al wel in de garage omdat we uit ons appartement moesten , maar we hebben er nooit gewoond, we logeerden voorlopig bij mijn ouders tot het huis "intrekkings-waardig" was maar zover is het dus nooit gekomen.
Kan iemand ons hieromtrent wat advies geven?
Alvast bedankt
Katrien