Samenwonende vriend deelt onvoldoende in kosten

vke4
Topic Starter

Samenwonende vriend deelt onvoldoende in kosten

#1 , 31 dec 2016 17:52

Hallo,

Ik woon sinds 3 jaar samen met mijn vriend. We werken beiden en mijn salaris is niet zo veel minder, maar ik heb 2 kinderen waarvan één kotstudent wat voor mij erg duur is. Nu heb ik de afspraak met mijn vriend dat we ieder de helft betalen voor de huur van het huis, water, gas, elektriciteit, verzekering etc. maar in praktijk betaal ik steeds veel meer dan hij en bovendien gebruikt hij mijn visa kaart voor luxe aankopen voor zichzelf. Ik maak hiervan regelmatig de rekening en vraag hem het verschil aan me terug te betalen. Het probleem is nu dat hij dit gewoon niet doet, hij heeft het ene excuus na het andere om me niet terug te betalen en jaar na jaar wordt de som hoger en hoger. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen want ik wil ook geen problemen met de huiseigenaar of boetes voor het niet op tijd betalen van andere rekeningen dus ik betaal steeds maar. Hoe kan ik een einde maken aan deze vervelende situatie? Kan ik ook interest beginnen aanrekenen om hem te motiveren om mij terug te betalen?

alvast bedankt,

V

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 31 dec 2016 18:13

waarom geeft u uw visakaart aan uw vriend? U bent toch niet getrouwd, dus toch gescheiden bankrekeningen? Geef uw visakaart niet meer. Of beter nog: annuleer ze. Wat de gezamenlijke betaling betreft van de vaste woonkosten: als uw partner niet voldoende bijdraagt; kan u daar wettelijk niet veel aan veranderen. Maar misschien moet u zich beraden over de ernst en eerlijkheid van uw partner. Als dit al jaar na jaar aansleept en we al spreken over een grote som geld, weet u het antwoord al. Dit zal niet opgelost raken, want blijkbaar hanteert uw partner andere normen om zijn financieel gedrag te rechtvaardigen. Het zal dus blijven duren.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”