Ik heb eens een vraagje ik ben gehuwd met een Filipijnse in de loop van april 2013 nu men kan zo een huwelijk niet laten registreren in belgie voor dat ze een visum heeft en hier is nu door omstandigheden is ze pas toe gekomen op 18/01/2015 we zijn dan naar de gemeente geweest en na woonst controle is ze pas ingeschreven op mijn adres en ons huwelijk is dus ook in orde voor belgie gehuwd 2013
Nu dacht ik als men niet samen woont op 1/01/2015 men geen recht heeft op huwelijksquotient met het gevolg dat ik dan 50 euro belasting moet betalen
Ik heb dan mijn belastingbrief gekregen dit jaar op naam van ons 2 voor inkomsten 2015 en heb die online ingevuld het grootst gedeelte was al ingevuld en er stond ook al op aangevinkt gehuwd code 1002 maar niets aangevinkt van U bent in 2015 gehuwd en woonde sinds 2014 of vroeger, tot uw huwelijk, nog niet wettelijk samen met uw echtgenoot en ook niet aangevinkt wiens nettobestaansmiddelen in 2015 niet meer dan 3.120 euro bedroegen
Ik heb dat dan zo maar aangegeven gelijk het is nu krijg ik rond de 2600 euro terug dus hebben ze die huwelijksquotient toegepast
Klop dit dat ik dit huwelijksquotient toegepast krijg ook al is ze pas in de loop van maart 2015 ingeschreven op mijn adres waren dus wel het voledig jaar 2014 en 2015 reeds gehuwd