Intrum - Aanmaning verzekeringen

mcarma
Topic Starter

Intrum - Aanmaning verzekeringen

#1 , 07 okt 2016 16:50

Allen,

Vandaag brief in de bus gekregen van Intrum aangaande twee facturen van een verzekeringsmaatschappij van jan/feb 2011 die niet betaald zou zijn. Mijn vrouw was inderdaad toen bij die verzekeringsmaatschappij verzekerd, doch zijn we er van overtuigd dat alles betaald is/werd. We zijn sindsdien niet verhuisd, en ook geen aanmaningen ontvangen.

Op de aanrekening staan geen intresten of schadevergoeding vermeld, enkel het hoofdbedrag. Mijn vraag is dus nu of deze schuld niet verjaard is, ik kan ook moeilijk nagaan of het nu wel of niet betaald is. Sommige sites spreken van 10jaar andere van 5 jaar.

Wat doe ik? Neem ik even contact op met de originele verzekeringsmaatschappij?

Ik lees op veel plaatsen dat Intrum gekend is voor het overkopen van verjaarde schulden om ze alsnog proberen te innen.

Tx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 07 okt 2016 16:56

Verjaringstermijn verzekeringspremies: 3 jaar (34 WLVO)

http://www.elfri.be/verjaring-en-verzekering
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 okt 2016 17:02

4 APRIL 2014. - Wet betreffende de verzekeringen
  Art. 88. § 1. De verjaringstermijn voor elke rechtsvordering voortvloeiend uit een verzekeringsovereenkomst bedraagt drie jaar.

Onder voorbehoud van daden van stuiting. Die moet de verzekeringsmaatschappij echter bewijzen.

Reclame

sloeberken

#4 , 07 okt 2016 17:11

Art. 88. § 1 kan je even dit art verduidelijken, ik vind dit enkel onder Art. 34. Verjaringstermijn.

sloeberken

#5 , 07 okt 2016 18:51

Art. 88. § 1 kan je even dit art verduidelijken, ik vind dit enkel onder Art. 34. Verjaringstermijn.
Ok terug gevonden.

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 okt 2016 20:03

De wet op de Landverzekeringsovereenkomsten is (grotendeels) vervangen door Wet van 4 april 2014 betreffende de verzekeringen.

mcarma
Topic Starter

#7 , 09 okt 2016 13:26

ok, bedankt allemaal voor het antwoord. Moet ik de verjaring inroepen door een aangetekend schrijven, of doe ik niets en laat ik intrum verder blaffen?

sloeberken

#8 , 09 okt 2016 13:41

Met de verjaring in te roepen doe je niets verkeerd, is aan hun om het tegendeel te bewijzen.

Terug naar “Consumenten Koop”