Ik ben een 18 jarige student. Op mijn 4de werd ik door m'n stiefvader geadopteerd (volle adoptie). Na de "V"- scheiding met mijn moeder heeft de adoptant meedogenloos misbruik gemaakt van de wettelijke omgangsregeling. Hij wist héél goed dat het voor mij psychisch ondraaglijk was om met hem te moeten samenleven, maar hij schepte er genoegen in om de omgangsregelingen via de jeugdrechtbank af te dwingen. De verblijfsperiodes bij hem waren één voor één nefast voor mijn emotionele en fysieke integriteit. Op mijn 16de was de situatie dusdanig geëscaleerd dat ik besloot om géén enkel contact meer met hem te hebben. Ondertussen ben ik 2 jaar van hem verlost, op zich is dat een opluchting, ik ben weer gelukkig, heb een veel positiever zelfbeeld, meer zelfvertrouwen en een optimistisch toekomstbeeld. In die twee jaar heb ik ook nagedacht over de pijn en het verdriet dat die verschrikkelijke nep-vader mij tien jaar lang heeft aangedaan. Zijn wreedheid zal ik nooit vergeten en vooral nooit vergeven, maar ik wil die zwarte periode uit mijn kindertijd achter mij laten, en dat is onmogelijk zolang de juridische band met hem niet volledig en definitief verbroken is.
Ik wil heel sterk benadrukken dat mijn moeder in de adoptie-problematiek géén schuld treft, wel integendeel. Mijn moeder is een super goede mama en zij heeft altijd en onophoudelijk haar uiterste best gedaan om mij te beschermen. Helaas was dat tijdens de omgangsregeling bij hem onmogelijk.
Kan iemand mij adviseren hoe ik een herziening van de volle adoptie zelf kan aanvragen ?