Goede morgen
In 2012 heb ik een arbeidsongeval gehad op mijn werk +/- om 2h (PM). Direct mijn verantwoordelijke verwittigd dat ik het werk op deze werf niet verder kon uitvoeren en dat ik op een andere werf wat lichter werk ging uitvoeren, ook de nodige verzekeringspapieren aangevraagd voor 's avonds naar mijn huisarts te gaan om het letsel vast te stellen. ( Het was bouwverlof en ik had deze week als enige in het bedrijf permanentie voor de goede werking van onze installaties op 'onze' werven in België. PC 124 = Bouw)
Om 7h (PM) naar de huisarts geweest die een spierscheur aan de rechter-schouder/ biceps vaststelde. ( Ik werkte toen +/- 3 weken bij dit bedrijf en heb mijn huisarts gevraagd om mij niet thuis te zetten wegens permanentie, 'k zou me wel uit de nood helpen met ligt en aangepast werk, tot na het bouwverlof.)
Na +/- 3 weken (bij het poetsen van mijn tanden) was er een grote zwelling te zien aan mijn rechter boven arm = POPEYE SPIER (Mijn biceps was AFGESCHEURD ipv gescheurd) . Na dat ik een afspraak had gemaakt met mijn verantwoordelijke in het bedrijf om hem de nieuwe evolutie van mijn arbeidsongeval te melden, kreeg ik enkele dagen later mijn C4. "ongeschikt voor het werk" (Voor het gesprek had verantwoordelijke me nog €5 opslag belooft !)
Na mijn ontslag kreeg ik ook nog een uitnodiging van de arbeidsongevallen verzekering om me te willen aanbieden bij een verzekeringsgeneesheer, deze stelde ook een afgescheurde biceps aan de rechterarm vast, van de verzekerings maatschappij kreeg ik enkele weken later bericht dat het arbeidsongeval niet was aanvaard wegens geen getuigen. (ter info; ik ben rechts handig, mijn werk bestond er uit 'nazicht van installaties op werven in België - 80% van de jobs werden alleen uitgevoerd !) Nu door de arbeidsrechtbank toch erkend, het % BAO, % invaliditeit, ... , moet nog vastgesteld worden.
Mijn vragen zijn; Mag mijn werkgever me ontslaan na een arbeidsongeval ?
Kan ik mijn werkgever nog dagvaarden voor de arbeidsrechtbank wegens 'onterecht ontslag' arbeidsongeval, geen technische begeleiding voor het uitoefenen van deze fuctie, ... (+/-4 jaar na C4 // +/-6 maand na vonnis arbeidsrechtbank betreffende "erkenning arbeidsongeval)
% schade, volgens de gerechtsdeskundige is dit niet veel, maar in de werkelijkheid "wie zit er te wachten op een technicus van 56 jaar die zijn rechter arm enkel mag gebruiken voor licht en aangepast werk, niveau A3