Hallo allen ,
Ik weet niet als deze vraag echt wel past op een juridisch forum , maar ik kan ze daarom wel stellen hé.
Volgens het akkoord van 26 juni 2007 (paritair comité 320 - begrafenisondernemingen) moet er een toekenning gebeuren van een fietsvergoeding van 0.15 € vanaf de eerste kilometer.
Mijn vraag nu : Is er voor deze fietsvergoeding ook een minimun afstand van 4 km zoals voor de andere vervoerstussenkomsten ?
een tweede mss iets moeilijker vraagje ; waar kan ik de minimum bezoldigings barema's vinden voor arbeiders meer dan 50 jaar in boververnoemd paritair comité ?
§ 4 van artikel 0401 Loonvoorwaarden zegt :
Het loon van de werknemer , die na normale aanvangsleeftijd van hun klasse worden aangeworven , mag bij hun indiensttreding gelijk zijn aan het minimumloon vastgesteld voor de normale aanvangsleeftijd van die klasse. Evenwel moet het minimumloon , dat overeenkomt met de leeftijd van deze werknemer en met zijn klasse , progressief worden bereikt , ten laatste één jaar na de indiensttreding.
Ik ben beginnen werken in bijverdienste (ben gepensioneerd ambtenaar) op 1 oktober 2006 aan 10.0808 € / uur en verdien nu nog altijd hetzelfde uurloon . . . Is dit mss het minimumloon voor werknemers boven 50 jaar in pc 320 ?
Alvast heel hartelijk dank en vriendelijke groeten.