#1 , 19 jun 2016 11:15
Drie jaar geleden heb ik een hartstilstand gekregen door een nalatigheid van de specialist. Ik werd door de spoeddiensten naar een ander ziekenhuis gebracht en heb 3 weken in coma in intensieve gelegen waar men voor mijn leven vreesde. Daarna verbleef ik nog 2 weken op neurologie om terug alle levensvatbare functies aan te leren. Enkele weken daarna werd ik in het tweede ziekenhuis geopereerd aan de werkelijke oorzaak van mijn probleem en kreeg ik een stoma, die na 9 weken terug werd weggehaald. Wij hebben toen klacht ingediend tegen het eerste ziekenhuis en de eerste dokter. Alles verliep via de verzekering BA en de onderzoeksrechter besliste niets. Nu zijn we 3 jaar verder en had ik toelating gekregen van de verzekering om een raadsman aan te stellen. Daar zijn we 1 keer op consultatie geweest. Een paar maanden geleden moesten we naar het UZ Gent waar een professor, iemand van het RIZIV en de eerste specialist ook aanwezig waren. Onze advocate moest daar ook aanwezig zijn maar kwam een half uur te laat, stelde zich zelfs niet voor en sindsdien is het totale stilte. We hadden ook de kans om bemerkingen te maken op het verslag van onze samenkomst maar daar heeft zij ook totaal niet op gereageerd. Zij noch haar baas reageren niet meer, noch op onze mails, zijn nooit telefonisch te bereiken. Secretaresse zegt altijd dat ze zullen terugbellen maar dat doen ze nooit. Nu heb ik een brief gekregen van de onderzoeksrechter dat ik het dossier mogen gaan inkijken en dat de zaak in september voor de rechtbank van eerste aanleg komt, dat ik daarbij aanwezig mag zijn en dat ik vooraf het dossier mag gaan inkijken. De advocate en haar kantoor profileren zich als een internetkantoor, een kantoor dat meest via internet werkt en een kantoor dat gespecialiseerd is in medische fouten. Wat staat ons nu te doen als we geen antwoord krijgen?