Beste,
Ik heb een aantal maanden geleden een huurcontract getekend samen met 2 andere personen (respectievelijk J. En K.) voor een duplex woning. Bedoeling was natuurlijk dat we hier een tijdje gingen wonen. Wegens omstandigheden wilt J. het huurcontract verbreken en de woonst verlaten.
J. wou zijn naam laten schrappen van het huurcontract en de rest van de kosten aan K. en mij overlaten. Ik heb gezegd dat dit niet gaat gebeuren en had als tegenvoorstel dat we met zen 3 naar een andere huurder zouden zoeken ter vervanging van J.
Deze zoektocht is niet gelukt en J. is er alles aan het doen zodat hij toch kan vertrekken. Door alle problemen dat J. met zich meebrengt wil K. het contract ook opzeggen (dit om de algemene vrede te bewaren)
Zowel J. als K. hebben andere adressen waar ze kosteloos op kunnen terugvallen maar dit geldt niet voor mij. En ik ben nu niet instaat om grote kosten te maken (nieuwe waarborg, meubels, etc etc)
Nu is de vraag. Kunnen zij alsnog met 2 het huurcontract laten opzeggen zonder mijn goedkeuring? ( zowel gewoon als voor de vrederechter) of kan ik deze laten rekken tot het punt wanneer ik genoeg bijeen heb om er zelf ook uit te trekken?