Google

sylvia52
Topic Starter

Google

#1 , 08 dec 2007 10:24

Onlangs vertelde iemand me dat hij aan geen werk meer geraakte omdat zijn naam terug te vinden is via Google. Een 3-tal jaar had hij een inbreuk gedaan op de wet, hij is hier voor gestraft en heeft de boete betaald. Maar dit is in de kranten gekomen met naam én adres. Nu drie jaar later is dit artikel nog steeds te vinden als de eventuele werkgever zijn naam intikt en steeds valt hij dus buiten de boot om aangenomen te worden. Dit is toch niet rechtvaardig hé ? Deze persoon wil dit artikel laten verwijderen in Google maar weet langs geen kanten hoe hij in contact kan komen met "Google". Weet iemand van jullie dat a.u.b.?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 dec 2007 11:40

In contact komen met Google is geen oplossing: Google werkt met "robotten" die pagina's van websites indexeren en opnemen in een index.

Enige oplossing is de website waarop het artikel staat contacteren met de vraag het artikel te verwijderen. Argumenteer goed waarom het artikel verwijderd zou moeten worden, wellicht dat ze vatbaar zijn voor rede.

sylvia52
Topic Starter

#3 , 08 dec 2007 12:40

Bedankt voor uw antwoord.

Reclame

Luc

#4 , 08 dec 2007 14:25

Het advies van Bart wordt bevestigd, als men de volgende webpagina van Google leest:

http://www.google.com/support/webmaster ... topic=8459

sylvia52
Topic Starter

#5 , 08 dec 2007 15:15

Oei oei !!! Mijn Engels is ECHT ontoereikend om dit allemaal te begrijpen, sorry :( . Kan er mij iemand antwoord geven op 2 vraagjes :
1. wat moet de man, waar ik het over had, concreet doen om dat bepaald artikel te doen verdwijnen op Google ? Alleen contact opnemen met de krant waar het artikel heeft ingestaan ? Of kan hij nog iets meer doen ?
2. als je in Google "Syrietje" typt, krijg je ongelooflijk maar waar, bijna al mijn publicaties in alle mogelijke forums. Soms, als ik bij wijze van test eens een naam intyp van iemand anders van dat forum, dan gebeurt er zo goed als niets ! Het is niet dat ik geheimen heb of dingen geschreven heb die niet door de beugel kunnen, maar het geeft me toch een onprettig gevoel. Hoe krijg ik al die bladzijden weg ???

Creatief

#6 , 08 dec 2007 19:17

Syrietje, bij de opgegeven link kan je rechtsboven ook de taal wijzigen naar het Nederlands.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. :wink:

sylvia52
Topic Starter

#7 , 08 dec 2007 19:53

:lol: Wat helpt kaars en bril als de uil niet ziene wil ? Sorry hoor, ik ga me er direct in verdiepen !!! :idea:

RijmenamsK

#8 , 08 dec 2007 21:14

Ik heb onlangs gelezen dat het verboden is voor de werkgevers om een kandidaat te screenen via internet. Wel hebben zij het recht een attest van goed gedrag en zeden te vragen, wat natuurlijk met zich meebrengt dat een inbreuk tegen de wet hierop vermeld kan staan.
Maar als die vriend/kennis letterlijk te horen krijgt dat hij niet aangenomen wordt wegens vermelding op google, kan hij de potentiële werkgever onder de neus drukken dat deze hiervoor het recht niet heeft

sylvia52
Topic Starter

#9 , 09 dec 2007 10:42

Bedankt voor uw reactie. Ik zal het de betreffende persoon zeker overmaken. Groetjes.

Bidibi

#10 , 22 dec 2007 15:55

Een mailtje sturen naar "[email protected]" en vragen om de betreffende links uit het cach geheugen te verwijderen. Dit werkt, ze sturen zelfs een persoonlijke bevestiging wanneer ze de links verwijderd hebben.

sylvia52
Topic Starter

#11 , 22 dec 2007 17:34

Ga ik direct doorgeven. Hartelijk dank.

Terug naar “Privacy-bescherming”