Slecht werkende verwarmingsketel.

bandit
Topic Starter

Slecht werkende verwarmingsketel.

#1 , 06 dec 2007 20:17

Sinds 12/11/07 heb ik een daalderop 40/80 plus combifort ketel in gebruik.
Daar ik van mening ben nieuw toestel eerst voor de zekerheid laten controleren en of afstellen is er een erkend technieker langs geweest op 16/11/07.
Dit ook omdat hij niet echt goed opstart, lawaai van opkomende vlam.
De technieker stelt vast dat de gasafstelling niet 100% was.
En heeft het toestel afgeregeld op CO2 en O2 waarde van de uitlaatgassen.
Na echter 1 a 2 uur had de brander het probleem terug.
Terug afspraak gemaakt en op 22/11 terug technieker welke weer enkel de afstelling controleert en bij regelt.
Hij stelt ook de gasdruk in vraag?
Daarom heb ik de gasleverancier gecontacteerd en na vraag gedaan of alles hier ok is.
Nee alles ok,gasmeter is zwaar genoeg en het gas is G25.
Terug naar daalderop voor nieuw afspraak en melding gemaakt dat de afstelling niet volgens gegevens in handleiding is gebeurt. Waarden zijn voor gas G20 en hier is G25 gas. Volgens mijn gegevens(handleiding bij toestel) is de 5,5%O2 waarop techniekers afstellen voor G20.
3de technieker stelt weer enkel de brander af dit op gehoor en niet op afstel waarde. Heb hem er op gewezen waarna hij deze instellingen heeft aangenomen voor G25 met 7,7%O2.
Het gevolg was enkel dat het probleem nog groter was. Zeer veel lawaai en lange tijd. Waarop hij hem heeft terug geschroefd op gehoor en gevoel.
Nu stel ik vast dat hierdoor het branderbed roodgloeiend komt te staan.
Logisch door de te lage afstelling van O2 %.
Hoe lang moet ik dit blijven nemen vooraleer er iets anders wordt ondernomen.

Vraag?
Hoe moet ik te werk gaan om dit tot aan goed einde te brengen en ze alsook te laten voelen dat het nu meenes is.
3 maal en enkel hetzelfde doen zonder verder te zoeken is te veel van het goede als ook de 3 dagen verlof die het mij al gekost heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 08 dec 2007 10:39

Ik ga ervan uit dat de erkende technieker niet behoorde tot de firma van wie u de daalderop 40/80 plus combifort ketel kocht.U huurde m.a.w. louter de diensten van de erkende technieker.

“Art.1142.Iedere verbintenis om iets te doen of niet te doen wordt opgelost in schadevergoeding, ingeval de schuldenaar de verbintenis niet nakomt.Art.1144. De schuldeiser(=u) kan ook,in geval de verbintenis niet ten uitvoer wordt gebracht,gemachtigd worden om zelf de verbintenis te doen uitvoeren op kosten van de schuldenaar(=technicus).Art.1146.Schadevergoeding is dan eerst verschuldigd wanneer de schuldenaar in gebreke is zijn verbintenis na te komen"(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Maan uw technicus aangetekend aan de werken VAKKUNDIG uit te voeren vóór een redelijke daarin door u te bepalen datum.Deel hem daarin mee wat u vaststelde en dat u bij niet-uitvoering wegens HOOGDRINGENDHEID de overeenkomst vanaf die datum beëindigd acht en een schadevergoeding vordert MINSTENS gelijk aan de kosten van voltooiing door zijn opvolger.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”