Beste,
Wij verlaten binnenkort ons huurhuis, omdat wij over geen enkele plaatsbeschrijving beschikten wijzelf, stuurde ik een mail naar de immo die deze had opgesteld.
Blijkbaar hebben zij een getekende versie.
Nu heb ik daar enkele vragen bij;
1- sommige pagina's zijn niet door alle betrokkene ondertekend, andere dan weer wel. Hoe dat kan, weet ik niet (meer).
2-Er zijn krassen op de trap (kan wel zijn van ons, hoge hakken, schoenen etc)
Op de plaatsbeschrijving staat Trap; hout, vernist, leuning . (is dit een gedetailleerde plaatsbeschrijving? Wat momenteel is die nog steeds in hout en vernist, en er hangt nog altijd een leuning aan...)
In punt 1 staat wel 'indien er geen opmerkingen zijn bijgeschreven wordt verondersteld dat dit goed in goede staat bevind.
Verder heb ik online een gedetailleerde plaats beschrijving gezocht, maar een goed voorbeeld vinden blijkt niet gemakkelijk.
Ons probleem is; We hebben nog 1 week, als die trap onze fout is, dan gaan we die zelf herstellen, maar graag had ik dit al geweten, of ze ons dit kunnen 'aanwrijven'
Verdere vb'en uit de plaatsbeschrijving
Er staat niets in over gordijnen, eigenares wil ons nieuwe gordijnen laten kopen.
Bij enkele dingen staat enkel hoe ze eruit zien, niet in welke staat deze zijn.
Sorry , ik was erg onwetend bij ingaande plaatsbeschrijving, maar nu ik me er wat in heb verdiept heb ik dus toch nog bovenstaande opmerkingen. En als jullie een voorbeeld vinden van de 'perfecte plaatsbeschrijving' mag je die altijd eens linken.