Voorschot is de normale gang van zaken, dit gaat u bij het tekenen van de overeenkomst moeten storten. U kunt best een eigen notaris nemen die uw belangen verdedigt.
Normaal moet je over het voorschot beschikken, soms zelfs ook over de notariskosten. Zal van uw bank afhangen Als je er geen goede klant bent (met spaargeld) ziet het er slecht uit.
Dus zowel het bod en het antwoord waren mondeling?Er staat nog niets op papier. Is vandaag na bezichtigen besproken..Hebt u uw bod gedaan onder opschortende voorwaarden?
Mvg
Het leek mij een redelijke mens zal dit voorleggen en kijken wat er van komt.Veel hangt af van de makelaar.
Toen wij een huis kochten vroegen de eigenaars ook een voorschot.
Zowel de makelaar als wij waren daar niet mee akkoord.
Je zal het maar betaald hebben als je achteraf geen lening krijgt.
Ook wij hebben alles geleend. Zowel de aankoopsom als de notaris kosten en het beschrijf en dit bij een nieuwe bank een jaar geleden.
Na het vermelden dat als ze perse een voorschot wilden ze andere kopers mochten zoeken was het ineens niet meer nodig.
Je loopt toch niet naar banken om goedkeuring te vragen als je niet zinnens bent het huis daadwerkelijk te kopen. ..
als ze geen twee weken kunnen/willen wachten op je definitieve goedkeuring zijn ze naar mijn mening eerder op wat anders uit dan op de verkoop van hun huis.
tenzij er meerdere serieuze gegadigden zijn.
dan kan ik het nog begrijpen.