Verzekering of niet ?

guida
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verzekering of niet ?

#1 , 27 apr 2016 09:02

Wij zijn een groep 60+ vrienden die al sinds jaren , 1 dag per week gedurende enkele uren , Country-dansen die we elders leerden , herhalen .
Dat doen we in een lokaal van de gemeentelijke sporthal .
We zijn dus geen VZW of iets dergelijke , geen voorzitter , bestuursleden , zelfs geen dansleraar …
Iedereen is gelijkwaardig , maar ik neem het op mij om de zaal te huren en de muziek te spelen .
Nu heeft men mij er op gewezen dat ik als verantwoordelijke organisator kan worden beschouwd en dat , wanneer er iets goed fout zou gaan , ik aansprakelijk kan worden gesteld .
Daarom heb ik eerst contact genomen met een overkoepelende dansclub .
En daar konden we na aansluiting ( 50 euro lidgeld )bij hun , ieder lid afzonderlijk verzekeren voor 3 euro/lid . Het zou dan gaan om een soort vrijwillige ongevallen verzekering .
Maar volgens de ene zou er een aparte “ bestuurders” aansprakelijkheids-verzekering voor mij van toepassing moeten zijn .
En volgens een andere dan weer niet omdat we geen VZW zijn .
Kan iemand hier uitsluitsel over geven zodat ik in alle omstandigheden veilig ben , tegen wat dan ook .
En kan U ook de naam van zo een verzekering noemen en de eventuele kosten er van .

Alvast bedankt .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#2 , 27 apr 2016 23:47

Dat is een feitelijke vereniging

Geen gezonde verenigingsvorm inzake aansprakelijkheid
Zorg dat u verzekerd bent !
BA, brand, ...

http://www.vsdc.be/NL/Nieuws/vzw_of_fei ... nlijke-224

Franciscus

#3 , 28 apr 2016 00:20

Of laat de koepel de huur enz doen en u betaald aan koepel.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”