Ik heb een tweetal jaren geleden 2 leningen afgesloten voor mijn toenmalige vriendin die zelfstandige was en schulden had.
Ze heeft voor 1 van de leningen een document ondertekend bij de notaris dat in geval van het einde van de relatie zij me binnen een half jaar die som moet terugbetalen. Van de 2 lening heb ik enkel de bewijzen dat de notaris het geld rechtstraak betaalde aan haar schuldeisers en dat ik dus de centen zelf nooit gehad heb.
Nu zoals je al kan raden betaalde ze niet terug en heb ik ze moeten dagvaarden. De eerste zitting is dan ook geweest en nu blijkt dat zij vergeten hadden om de besluiten tijdig in te dienen. (kwestie van de zaak te rekken zeker ?) Op de zitting hebben ze dan gevraagd of ze alsnog besluiten mochten indienen doch dit werd geweigerd door de voorzitter. De zaak werd wel uitgesteld omdat ik de originele stukken van de leningen diende bij te brengen.
Nu is mijn vraag wat mij nog te wachten staat nu ?
Volgens mijn advocaat kan de rechtbank nu onmiddellijk een uitspraak doen in de zaak. Is dat zo ?
Kunnen ze alsnog besluiten indienen ?
En wat als ze in beroep gaan ? Mogen ze dan daar besluiten indienen ?
En wat als er een uitspraak is en ze betaald nog niet ? Ze heeft wel een eenmanszaak.