Emailadres veranderd, nooit factuur ontvangen => incasso bureau

jebuske
Topic Starter

Emailadres veranderd, nooit factuur ontvangen => incasso bureau

#1 , 21 jan 2016 13:48

Hallo,

Blijkbaar had ik nog een hosting account lopen op een oud e-mail adres van mij. Dit email adres gebruik ik al meer dan een jaar nietmeer en heb hier dus ook geen emails van zien binnenkomen.

Gisteren ontvang ik plots een brief van een incasso bureau ivm een factuur die zou openstaan van januari 2015. Ik heb al gemaild naar de hostingservice maar krijg van hen geen antwoord.

Nu vroeg ik me af of ik best gewoon de incasso vordering betaal of dat ik die toch kan betwisten? Ik kan er namelijk niet bij dat ze mij geen aanmaning of kopie van de originele factuur per post kunnen sturen, maar dan blijkbaar wel mijn adres hebben als ze een incassobureau aanstellen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 21 jan 2016 15:26

Een domeinnaam als je die niet opzegt één maand voor vervaldag, blijft dit terug voor één jaar verder lopen, en moet je dit te betalen. Gebruik je die niet meer zeg deze op, of volgend jaar ga je terug moeten betalen. Dit zijn doorlopende contracten, welke jij moet opzeggen.
Betaal aan het hosting bedrijf, niet aan het incasso.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 jan 2016 08:46

Had u expliciet toestemming gegeven om facturen per mail te zenden ipv per post?

Betaal in elk geval de factuur (hoofdsom) en zeg geldig op. Kijk na welke kosten ze contractueel mogen aanrekenen. Indien u geen toestemming had gegeven voor facturatie per mail, antwoord dan dat u nooit een factuur hebt ontvangen en akkoord bent voor de hoofdsom, niet voor de kosten. Betaal zoals hierboven gezegd aan het bedrijf, niet aan de incasso.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Andere”