Samenleven met buitenlandse partner en haar kinderen

hurontje
Topic Starter

Samenleven met buitenlandse partner en haar kinderen

#1 , 17 jan 2016 21:13

Eerst en vooral: ik weet niet of mijn vraag/probleem hier moet staan, maar goed.

Ik woon dus zonder contract samen met iemand uit een vroeger Oost-Europees land, dat intussen bij de EU is gekomen.
Haar 2 kinderen zijn mee verhuisd naar België zo'n 2.5 jaar geleden. Ze gaan dus hier naar school, wat goede punten levert op schoolrapport, niettegenstaande andere moedertaal.

Mijn vriendin heeft intussen al een hele tijd geen werk. Is ook moeilijk want ze heeft een combinatie van atopie, contactallergie, en blaasjeseczeem. Veel inkomsten vallen dus vanwege haar niet te verwachten. Kindergeld krijgt ze wel. Dat betekent dat ik insta 75% van het totale maandelijkse inkomen.

Ze is heel zelfbewust, en zelfzeker. Is moeilijk een discussie met aan te gaan, moet altijd gelijk krijgen. Wat niet altijd gebeurt.

Mijn probleem/vraag: ik wil van haar en de kinderen af, al was het maar uit financieel oogpunt, spaargeld gaat vlug de deur uit.
Hoe kan ik dit aanpakken ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 17 jan 2016 21:26

Gewoon weggaan om sigaretten te gaan kopen en samen met uw bankrekening ergens anders alleen gaan wonen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Adriana

#3 , 17 jan 2016 23:04

Heeft ze geen recht op een vervangingsinkomen? werkloosheid? ziekte? zodat jullie de kosten kunnen delen?

Ik begrijp jouw standpunt ergens wel (jouw spaargeld zien verdwijnen is niet leuk), maar als zij én haar kinderen voor jou naar België zijn verhuisd (en hun leven ginder opgegeven hebben, familie achtergelaten...), dan is je woordkeuze niet zo netjes ("ik wil van haar en haar kinderen af").

Reclame

roharro

#4 , 17 jan 2016 23:40

TS doet alsof zijn vriendin een schurftige koe is die geen melk meer geeft en daarom moet worden afgeschreven.
Dat ze zelfbewust is en zelfzeker lijkt me positief. Ik zou met niemand anders
kunnen samenleven.
Maar TS is blijkbaar op zoek naar een onderdanige geldmachine.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Adriana

#5 , 17 jan 2016 23:48

Awel ja, dat was ook mijn gedacht, alleen hield ik mij een beetje in want ik ben niet 100 % objectief ;-)

(ben zelf een Oost Europese)

Xenophon

#6 , 18 jan 2016 08:05

Abstractie makend van morele details (een mens kweekt een dik vel door hier rond te hangen, ik kan me alleen maar inbeelden wat een advocaat te horen krijgt) is ingeval van feitelijke samenwoonst zonder huurcontract het enige wat TS dient te doen een aangetekend schrijven zenden naar de persoon in kwestie, deze een acceptabele tijd geven om andere arrangementen te treffen (4 weken is aanvaardbaar) en indien daaraan geen gehoor wordt gegeven naar de vrederechter te stappen en de uithuiszetting te vorderen. Daarna duurt het nog 4 weken vooraleer er indien nodig manu militari de daad bij het woord kan worden gevoegd.

Nodeloos om te zeggen dat de sfeer rond het tv-toestel gedurende deze laatste weken onder nul zal zijn en u vermoedelijk iemand anders zal moeten inschakelen om was, plas, kook en struk te doen en gebeurlijke relationele meerwaarden te realiseren.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Andere”