Fouten onderhoudscalculator gezinsbond en vergelijking met Renard?

benk
Topic Starter

Fouten onderhoudscalculator gezinsbond en vergelijking met Renard?

#1 , 22 dec 2015 02:08

Zijn er nog mensen die de onderhoudsgeldcalculator van de Gezinsbond (op CD-ROM) gebruiken?

En merken jullie misschien ook fouten, of heel onredelijke resultaten?

Wat ik net ontdekte is dat als je één kost van de vele verandert (en voor 1 kind) met in mijn voorbeeld €20 meer naar de andere partner, dan verandert de alimentatie met €25! En als je weet dat ik met 3 kinderen 18 à 27 van die schuifknoppen heb die je kan instellen.. dan loopt het op.
Ik merkte al eerder zeer grote en onredelijke verschillen in berekeningen als je andere parameters/getallen instelt.
Een ander experiment: beide partners evenveel inkomen, verblijfsregeling 50/50 (voor dit experiment), maar in totaal €7906 aan kinderbijslag + schooltoelage bij de moeder toegekend. De uitkomst: €370,61 die de moeder aan de vader moet betalen. x12 maanden = €4447,32 per jaar. Maar dit is NIET de helft van €7906 !!! Methode Renard doet dit op een paar euro na wel correct.

Iets anders wat me zeer sterk opvalt zijn zeer grote verschillen in berekening van alimentatie bij de methode van de Gezinsbond enerzijds en de methode van Renard anderzijds. Bv. bij Renard betaal ik €212 aan mijn partner, bij Gezinsbond afhankelijk van de instellingen gaat het van €148 die ik betaal tot €180 die mijn partner aan mij zou moeten betalen!!

Het lijkt wel of er grote software fouten in de CD-ROM van de Gezinsbond zitten, maar dat kan ik moeilijk geloven. Verkeerde formules dan???

Ik kan op de site : http://www.onderhoudsgeldonline.be/Onde ... fault.aspx
ook wel gaan betalen en berekeningen maken, maar ik zie dat ze samenwerken met de Gezinsbond, dus dan krijg ik mss dezelfde resultaten?
Iemand ervaring met de berekeningen op deze site?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Contacteer: Website

#2 , 22 dec 2015 09:32

Het is meer dan de helft omdat deze calculator ineens het fiscaal voordeel bij betalen onderhoudsgeld mee incalculeert. Je kan dat uitzetten als je dat wil. Parameters zijn er heel veel en in sommige (uitzonderlijke) situaties komen ze van pas. De simulator op www.onderhoudsgeldonline.be is heel eenvoudig in gebruik, bijna geen parameters, dus misschien beter voor jou? Hij incalculeert niet het belastingvoordeel onderhoudsgeld en kinderen ten laste doch hij berekent het wel en laat het zien in het rapport.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”