Warmwaterboiler uitgevallen

Santitia
Topic Starter

Warmwaterboiler uitgevallen

#1 , 03 dec 2015 13:01

Gisteren avond werd ik door mijn huurder gecontacteerd omdat hij geen warm water meer had en waaklampje van boiler uit was. Volgens hem was er niet mis met de stroomtoevoer. Hij heeft een 24 uren depannage dienst gebeld en zij hebben vastgesteld dat er niets mis was met de boiler. Blijkbaar was de timer stuk en kreeg boiler hierdoor geen stroom. De rekening voor deze interventie kost 340 euro. Voor wie is deze kost?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 03 dec 2015 13:05

Wie heeft die "timer" geplaatst?
Waarvoor dient die?

Op het eerste zicht een kost voor de verhuurder, tenzij de huurder zelf een timer heeft geplaatst.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken

#3 , 03 dec 2015 13:17

Als huurder kan bewijzen dat u toelating gaf voor die depannage dienst, zijn de kosten voor u. Als huurder op eigen houtje gehandeld heeft zijn de kosten voor hem. Misschien enkel de timer zou ik vergoeden, hij moet maar de normale weg volgen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 dec 2015 14:30

Nooit een dergelijke dienst bellen, zijn peperduur en niet altijd even eerlijk.

KJ86

#5 , 03 dec 2015 19:45

Kost is zonder twijfel voor de huurder!

Xenophon

#6 , 03 dec 2015 19:53

Hangt er m.i. zoals Roharro zegt idd van af wie de timer heeft geplaatst en ten tweede, of u expliciet toestemming heeft gegeven om die dienst te bellen. Indien u de timer er heeft geplaatst en u heeft akkoord gegeven dan ligt de kost bij u (verhuurder).

Indien u de timer heeft geplaatst maar de huurder heeft op eigen houtje die dienst gebeld, dan zou ik de prijs van een 'normale' interventie terugbetalen en de rest is voor de huurder.

Indien de huurder de timer heeft geplaatst dan is het volledig zijn probleem aangezien er met de installatie van de verhuurder niets mis was.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken

#7 , 03 dec 2015 19:59

Kost is zonder twijfel voor de huurder!
Waarom.

roharro

#8 , 03 dec 2015 20:07

Vraag blijft: wat was de rol van die timer en wie heeft die geplaatst?
Wat heeft hersteller juist gedaan in ruil voor het aangerekende bedrag?

Antwoord daarop zal al eerste aanduiding zijn wie wat moet betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken

#9 , 03 dec 2015 20:17

De tweede grote vraag is, wie heeft er de opdracht gegeven aan die depannage dienst.

mava105
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 dec 2015 20:25

Hij heeft een 24 uren depannage dienst gebeld en zij hebben vastgesteld dat er niets mis was met de boiler. ?
"HIJ" slaat hier toch duidelijk op de huurder.

sloeberken

#11 , 03 dec 2015 20:38

Dan zal de opdrachtgever huurder dit moeten betalen. Het was nog geen noodgeval.

Terug naar “Huren”