Beste,
Ik ben in juli 2014 een huurcontract aangegaan voor mijn appartement en de huur hiervan bedroeg 700€ (zonder vaste kosten). In die tijd was dat een kost die gemakkelijk te betalen was gezien mijn job. Maar wegens omstandigheden ben ik recentelijk mijn job verloren waardoor mijn loon significant is gedaald. Op dit moment verdien ik maar tussen de 1200 en 1400. Hierdoor wordt die 700 + nog alle vaste kosten gas/elektriciteit, internet,...) onbetaalbaar.
Juist op dit moment heb ik ook nieuwe eigenaars gekregen. Ik had hun mijn situatie uitgelegd en hun gezegd dat ik dit niet meer kon betalen. Ik had hun gezegd dat ik er uit kon trekken zo dat zij snel naar nieuwe eigenaars konden zoeken. Gisteren bij de overdracht van de sleutel Eisten ze wel dat ik alles nog zou betalen. (2 maand huur boete voor vroegtijdig verbreken van het contract en 3 maand opzeg). ze dreigden ook al meteen dit voor de rechtbank te dagen.
Zoals alreeds vermeld ben ik niet in staat dit te doen. Zeker niet nu ik het pand heb verlaten (sleutels zijn nu in het bezit van de nieuwe eigenaars en meterstanden zijn al doorgegeven) en al iets nieuw en goedkoper heb. Wat zijn mijn opties en wat kan ik allemaal doen om deze financiële kost te drukken? Moet ik nog steeds die 3 maand opzeg betalen of moet ik maar betalen tot de overhandiging van de sleutel?
Kan aub iemand mij helpen?
Alvast heel erg bedankt
Sam