#1 , 10 aug 2015 18:42
Op 6 februari kregen we een voorschotfactuur ter reservatie van onze stenen. Alle voorgaande communicatie ging telkens via hetzelfde mailadres op 15/07 hadden we 2 palletten stenen nodig om mee in te metselen. Toen we deze wilden gaan halen (geen leveringsbon getekend) merkten we op dat er verfresten (blauw-geel-groen), barsten (poreusheid van de stenen), cement in grote hoeveelheid,... in andere woorden de stenen konden niet gebruikt worden als gevelsteen. We hebben dit op 16/07 meteen telefonisch gemeld bij onze contactpersoon en ook meegegeven dat als we geen andere stenen kregen dat we genoodzaakt zouden zijn om bij onze hoofdleverancier af te nemen (vooravond bouwverlof). We hebben dan meteen zoals door haar gevraagd bewijsfoto's doorgestuurd en voor de zekerheid een aangetekende brief op 18/07 gestuurd. Op 24/07 kwam tot grote verbazing deze brief terug met vermelding van verkeerd adres. Ik had thans het adres dat achter op de briefomslag stond overgeschreven. Ik heb dit meteen via mail op het mailadres gemeld waarover alle communicatie ging. Na het bouwverlof hadden we nog steeds niets gehoord en heb ik terug contact opgenomen met haar telefonisch. Zij had tot grote verbazing geen weet van twee mails en ging het nakijken. Op 8/08 kregen we dan vervolgens een mail terug met de melding dat we de stenen toch allemaal moeten gaan halen en dat dit recupstenen zijn, de kwaliteit was volgens hen in orde en we hadden deze immers zelf gekozen. Zij heeft ons laten zien hoe dat de stenen gekuist werden en deze stenen zagen er inderdaad uit alsof deze kwaliteitsvol genoeg waren om te gebruiken en waar er telkens een goede kop en 3 goede hoeken aan waren. Dit in tegenstelling wat wij voorgelegd kregen. Hoe kunnen we hierop best reageren. We hebben ondertussen recupstenen van onze hoofdleverancier en deze zijn wel perfect in orde. Kunnen we beroep doen op verzakingsrecht? In principe heeft er nog geen levering plaatsgevonden.