Zoek informatie over eenzijdig verzoekschrift

besteph
Topic Starter

Zoek informatie over eenzijdig verzoekschrift

#1 , 01 aug 2015 09:58

Ik zoek wat meer informatie over het verloop van een eenzijdig ingediend verzoekschrift bij de vrederechter in verband met de niet gevolgde wet op de mede-eigendom welke van dwingend recht is.

In de oproepingangsbrief mij bezorgd door de griffier vredegerecht volgens art 1028 Ger W, staat letterlijk "u wordt verzocht persoonlijk aanwezig te zijn". Op het wereldwijde web heb ik gevonden dat de rechter waarschijnlijk diezelfde dag uitspraak zal doen, maar ik vraag me nu bijkomend af:

1. Zal ik op die zitting alleen aanwezig zijn, of werd tegenpartij eveneens uitgenodigd? Ik veronderstel dat ik alleen aanwezig zal zijn! vermits de tegenpartij zich van niets bewust lijkt te zijn.
2. Mag/moet ik mij op die zitting ook nog verdedigen en eveneens de nodige bewijsstukken voorleggen? Of is het verzoekschrift op zich reeds voldoende, vermits hierin reeds al de feitelijke gegevens met een kleine inventaris samen met de vordering vermeld staan?
3. Wat zal er gebeuren met de 2 vorige vonnissen die in deze zaak reeds werden uitgesproken, maar die nog steeds niet werden uitgevoerd. De gerechtsdeurwaarder wilde ze bovendien niet betekenen, omdat er ondertussen een belangrijk bijkomend feit bekend is geworden, wat uiteindelijk tot het eenzijdig verzoekschrift heeft geleid.

Graag zou ik indien mogelijk willen vernemen hoe het er in zulk geval aan toe gaat en wat ik die dag dus kan/moet verwachten.

Dank bij voorbaat voor een reactie

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding