#7 , 24 jul 2015 00:46
Zonder namen te noemen, vraag ik me af, of dit rechtstreeks bij de schuldeiser is, of bij een of ander
bedenkelijk incasso bureau.
Toen ik vroeger in de problemen zat, en het ging naar een incasso bureau, dan kregen ze van mij een onmiddellijk schrijven, dat ik geen zaken doe met dergelijke bedrijven en hun onmensen, en dat ze zo snel mogelijk het dossier moesten teruggeven aan de feitelijke schuldeiser, om over te maken aan een deurwaarder.
Dit zijn in 98% van de gevallen wel mensen, die dingen begrijpen, en waarmee je wel deftige zaken kan afspreken.
Die werknemers van die incasso's, zijn er enkel om de schuldenaars te intimideren en lastig te vallen.
Toen ooit een van die lui bij mijn thuis mij kwam dreigen om geld, melde ik, dat hij onmiddellijk mijn woonst moest verlaten, of dat ik de politie zou bellen, omdat ik me bedreigd voelde.
Hij nam zijn biezen, en nimmer of te nooit heb ik nog iemand gezien.
Ook als ze wisten dat de schuldenaar wiste, dat ze eigenlijk niks meer konden dan dreigen, dan gaven ze het meteen op. Als ze dreigden, met beslagname, dagvaardingen en etc, lachte ik ze vierkant uit, en vertelde hen leuk, dat zij dat niet kunnen en ook niet voor bevoegd zijn, en dat enkel kan gebeuren als de schuldeiser een advocaat inschakelt, en deze de nodige zaken in gang brengt.
Ik heb zelfs nooit interesten betaald die zij aanrekende, die niet rechtstreeks kwamen van de schuldeiser, en dus ook niet op de overeenkomst stond van het contract, en geen enkele incasso heeft ooit iets kunnen doen.
Toen ben ik door het riziv van de ziekenfonds gezet, en ben ik gelijk vele anderen, ingetreden in CSR.