Wat had je nu eigenlijk verwacht van een wagen van 14 jaar met 200.000km op de teler?Oliepomp kapot, vliegwiel dat het gaat begeven, versleten emballage en versleten remmen. Er kunnen nog tal van andere gebreken naar boven komen. Er zit een getik in de motor dat onheilspellend is...
Niks te verwijten? Hij heeft ingespeelt op m'n naïviteit (we zijn niet allemaal pro's in auto's) en verkoopt me een versleten product.Wat had je nu eigenlijk verwacht van een wagen van 14 jaar met 200.000km op de teler?Oliepomp kapot, vliegwiel dat het gaat begeven, versleten emballage en versleten remmen. Er kunnen nog tal van andere gebreken naar boven komen. Er zit een getik in de motor dat onheilspellend is...
Voor een doehetzelver zou dit met een paar 100€ gedaan zijn , maar als je dit aan een garage gaat vragen om hem nog voor een paar jaar rijklaar te maken dan gaat dit niet te betalen zijn aan 50€ per uur, als je enkel de stukken zou moeten betalen zou dit te doen zijn maar anders niet.
Wat die verkoper betreft die gaf al een jaar garantie wat ik trouwens veel vind maar het is wettelijk voor een wagen van 14 jaar en 200.000km op de teller, denk niet dat je die iets moet verwijten.
Voor zo een wagen mag je nooit meer dan 1000€ geven, van schouwing tot schouwing en terug een andere, en altijd garantie.
Hij moet maar 1 jaar garantie geven
Een carpas heeft niks te zien met de staat van de koppeling, water en oliepomp, en ander motor onderdelen, carpas is meestal voor de staat van de remmen en de carrosserie, en vooral de kilometerstand en de verschillende data wanneer er banden zijn gewisseld..
Heb je tenminste een carpass gekregen?
Bij een tweedehandskeuring levert het keuringsstation een carpass af, als die ontbreekt heeft er ook geen tweedehandskeuring geweest.... en afwezigheid van carpass is een geldige reden om de koop te ontbinden.
Hangt af van wagen tot wagen. Een wagen die op een correcte manier is onderhouden kan vandaag tot 400.000 km en meer.
Wat had je nu eigenlijk verwacht van een wagen van 14 jaar met 200.000km op de teler?
Ik ken zeer veel mensen die inspelen op naïviteit.
Niks te verwijten? Hij heeft ingespeelt op m'n naïviteit (we zijn niet allemaal pro's in auto's) en verkoopt me een versleten product.