huurgeschil - vrederechtbank

Cindy
Topic Starter

huurgeschil - vrederechtbank

#1 , 03 okt 2007 11:00

Op 24 maart 2006 legde ik via een advocaat een verzoekschrift (art.1344 bis Ger W.) neer op de vrederechter. Dit na een poging tot verzoening in november 2005 wat mislukte omwille van mijn ex-huisbaas.

Op 20 april 2006 mag ik voor de eerste maal voorkomen.

In 31 mei schrijf ik mijn advocaat een mail met de vraag of hij reeds iets heeft gehoord van de tegenpartij.

Hij mailde mij op 1 juni 2006 dat hij nog steeds geen conclusie heeft ontvangen en dat hij een rechtsmiddel heeft aangewend ter bespoediging van de zaak.

Op 1 juni 2007 mail ik mijn advocaat nogmaals (ongeveer al voor de 50ste keer) met de vraag of hij nu reeds iets gehoord heeft.

Blijkt nu dat hij pas in juni 2007 dat rechtsmiddel ter bespoediging van de zaak heeft aangewend!!!!! :shock: :shock: :shock:

Nu zijn we dus al oktober 2007 en nog steeds heb ik niets gehoord omtrend de zaak voor de vrederechtbank... Is dit niet vreemd?

Ter info:
Het betreft hier een opzegging door de huisbaas zonder motief in het zesde jaar van het lopende huurcontract. Ondertussen ben ik al bijna 3 jaar verhuisd en nog steeds heb ik niets gezien van de schadevergoeding en niets van mijn huurwaarborg... ik begin me wat ongerust te maken...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 okt 2007 17:17

Alsl hij in juni een aanvraag tot vaststelling deed is het niet normaal dat je daar nog niets van gehoord hebt.

Ga zelf eens op de griffie kijken.

scorpioen

j.demoor

#3 , 04 okt 2007 10:52

“Art.747...§ 2. De voorzitter of...kan, op verzoek van ten minste een van de partijen, de termijnen om conclusie te nemen bepalen...De voorzitter of...bepaalt de termijnen om conclusie te nemen en de rechtsdag. Tegen de beschikking staat geen enkel rechtsmiddel open...Onverminderd...worden de conclusies die zijn overgelegd na het verstrijken van de termijnen bedoeld in het voorgaande lid, ambtshalve uit de debatten geweerd...”(Gerechtelijk Wetboek).

Ga zelf naar de griffie van het vredegerecht en neem inzage van uw dossier teneinde te achterhalen of voornoemd art.747 al dan niet door uw advocaat werd toegepast.

Met ingang van 01 september 2007 is voornoemd art.747 gewijzigd door art.10 Wet 26 april 2007,Belgisch Staatsblad 12 juni 2007.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Cindy
Topic Starter

#4 , 04 okt 2007 11:52

Ga zelf naar de griffie van het vredegerecht en neem inzage van uw dossier teneinde te achterhalen of voornoemd art.747 al dan niet door uw advocaat werd toegepast.
Eerst en vooral wil ik jullie bedanken voor jullie hulp.

Ik heb contact opgenomen met de griffie van het vredegerecht en daar wist men mij te vertellen dat de zaak op 'onbepaald' stond. Mijne fameuze advocaat heeft mij dus al die tijd ferm aan de lijn gehouden en dus helemaal NIETS gedaan.
Via hun ben ik doorgestuurd naar het justitiehuis waar ik binnen de 14 dagen een afspraak heb om te zien wat ik nu nog kan doen...

Erg... een advocaat hebben ... en dan nog alles zelf moeten doen. Ik weet zelfs niet hoe ik tegen hem nu nog moet reageren? Ik voel me wat misbruikt omdat ik maar een leek ben op het gebied van rechtbanken en zo en hij het toch allemaal zo goed zou moeten weten... Ik begrijp niet dat een advocaat zijn cliënt dat allemaal kan aandoen!

Weet helemaal niet hoe ik hem hierover zou kunnen aanpakken daar ik nog een lopende zaak heb voor de jeugdrechtbank ivm mijn dochtertje en ondertussen ben ik benauwd geworden dat hij ook daar zorgt voor de grote flaters!! Ik heb daar al mijn vertrouwen aan gegeven en dat is nu zwaar geschonden! 1 probleem is er nog... mijn zaak voor de jeugdrechtbank komt eind deze maand voor...

Ik ben woedend en verdrietig tegelijk!

:cry: :cry: :cry:

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 okt 2007 17:38

Je kan van advocaat veranderen.

Gewoon naar een andere advocaat gaan.

scorpioen

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”