Dank u alfred,
maar blijkbaar gaat dit nog veel verder???
Blijkbaar iedere site die je bezoekt, die banden heeft met fb (fb is de afkorting van facebook), geef je toestemming dat die site je gebruiksgegevens doorstuurt aan fb, en kunnen ze dan die gegevens misbruiken, om mij ongewenste reclame te sturen.
Probleem is dat bijna iedere site wel inlogmogelijkheden heeft via fb.
Enkel vraag ik mij af, en dat is nog onduidelijk, of je maar slachtoffer wordt als je op die site inlogt met een fb account, of ook als je deze gebruikt, en eventueel inlogt rechtstreeks via de site?
Ik gebruik een streamdienst waarvoor ik legaal betaal, maar als blijkt, dat mijn gebruik, welke films, genre,tijdstip etc etc, allemaal doorgespeeld wordt naar fb, omdat zij ook een inlog mogelijkheid hebben via fb, dan zal ik aan deze dienst melden, dat ik mijn abonnement zal opzeggen. Ik zal dan wel veel mooie documentaire's niet meer kunnen zien, maar ik zal niet aanvaarden, dat fb big brother zal zijn over mij.
En ik hoop, als er veel opzeggingen gaan gebeuren, zij dan ook actie zullen nemen tegen het fameus omstreden fb beleid.
Alle apps, die ik vermoed, die samenwerken met fb, zijn van mijn iphone verwijderd. Maar als ik toch ondervind, dat er gegevens van mijn telefoon gaan naar fb, dan vrees ik als Europa niks ertegen onderneemt, mijn iphone naar de kast verband wordt, en dat ik mij ouwe gouwe nokia weer zal gebruiken.
En als ik teveel lastig gevallen wordt, omdat mijn nummers via derden bij fb geraakt, en mijn telefoon operator doet daar niks tegen, dat zelfs mijn abonnementen gewoon de deur uitgaat.
Jammer dat een bedrijf als fb, mensen kan dwingen om zo'n drastisch maatregelen te nemen