referentieadres de wereld op zijn kop

SusAntigoon
Topic Starter

referentieadres de wereld op zijn kop

#1 , 25 jan 2015 21:32

Dit om mijn adminstratie eerst op orde te krijgen (werk, ziekenkas enz.)
Dit is volgens Gent niet mogelijk, ik moet eerst een domiciilieadres hebben om een referentie adres te krijgen??
Evenwel doen ik vermelde dat dit geen voorwaarde is om een referentieadres te krijgen, vertelde men mij dat dit de norm is dat zijn hanteren
Op vraag om mij dat aan te duiden in een wettekst werd ik uitgelachen, en vertelde men dat men geen enkel wetboek in het gebouw aanwezig was.

mvg
Dat is inderdaad de mentaliteit van de Belgische ambtenarij.
Vorige week zowat hetzelfde meegemaakt in de provincie Antwerpen.

De jongedame wist zéker dat ik mij niet kon uitschrijven zonder nieuw adres (in binnen of buitenland) of een referentieadres kon krijgen om voor minder dan 1 jaar naar het buitenland te trekken voor werk. Ik zei dat ik een telefoontje ging plegen en misschien later zou terugkomen. Bij het iets later terug binnen komen, hoor ik haar zeggen tegen een collega ''Hij gelooft me niet zenne''.

"Je kan wel een tijdelijke schrapping vragen". Maar vermits ik momenteel bij m'n moeder sta gedomicilieerd, een eigen bedrijf opstart met hoofdelijke aansprakelijkheid en mijn moeder niet kan bewijzen dat de kasten en tafels van haar zijn, wil ik niet het risico lopen dat eventuele schuldeisers alles leeghalen.

En maar denken dat 'horigheid' iets van de middeleeuwen was.

Gelukkig heb ik het VRIND rapport gelezen. Blijkt dat amper 15% van de Vlamingen vinden dat de overheid nuttige en correcte informatie verstrekken (en zo'n 10% in de politiek zit).... en ik heb al wat BS gehoord van 'ons vadertje'. Dacht dat het aan mij lag. ;) http://www4dar.vlaanderen.be/sites/svr/ ... g-bldw.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
in utrumque paratus

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 26 jan 2015 11:08

De jongedame wist zéker dat ik mij niet kon uitschrijven zonder nieuw adres (in binnen of buitenland) of een referentieadres kon krijgen om voor minder dan 1 jaar naar het buitenland te trekken voor werk. Ik zei dat ik een telefoontje ging plegen en misschien later zou terugkomen. Bij het iets later terug binnen komen, hoor ik haar zeggen tegen een collega ''Hij gelooft me niet zenne''.

"Je kan wel een tijdelijke schrapping vragen". Maar vermits ik momenteel bij m'n moeder sta gedomicilieerd, een eigen bedrijf opstart met hoofdelijke aansprakelijkheid en mijn moeder niet kan bewijzen dat de kasten en tafels van haar zijn, wil ik niet het risico lopen dat eventuele schuldeisers alles leeghalen.
Je moét in principe eerst uitgeschreven zijn om een RA te kunnen krijgen.
Maar als je zegt 'naar het buitenland te trekken voor werk' dan kan men daaronder verstaan dat je eventueel (aansluitend) een officieel adres in het buitenland gaat nemen, en dat is dan weer niet verenigbaar met een referentieadres in B.
Ook mag je niet wonen op het RA. Woonde je nu bij je moeder? Misschien is het dat wat ze vermoeden? Dat je om technische redenen je domicilie wil omzetten in een RA?

SusAntigoon
Topic Starter

#3 , 26 jan 2015 11:52

Ik heb gezegd dat het voor minder dan een jaar zou zijn en ik in verschillende landen/steden zou verblijven.
Dat laatste omdat er me werd verteld dat ik me moest aanmelden bij de ambassade in dat land, volgens mij geen verplichting.
Ik doe het graag omdat ik heb vernomen dat je dan een uitnodiging krijgt voor feestjes. Maar moeten?

Als je tijdelijk op je RA woont is er toch geen probleem. Een week bv, voor vertrek.
En ik wist ook niet dat technische redenen illegaal zijn? Ik mag toch ook met een GCV beginnen om mijn (stille) vennoot te beschermen tegen een eventueel faillisement ipv een starters BVBA?
in utrumque paratus

Reclame

Terug naar “Administratief recht”