Bewijsmateriaal laten zien aan derden

ypsilon1972
Topic Starter

Bewijsmateriaal laten zien aan derden

#1 , 02 jan 2015 00:43

Ik ben verwikkeld in een familiekwestie. Ik heb 1 broer die de rekening van mijn demente moeder heeft leeggehaald. De zaak is lopende bij de rechtbank en het kan nog even duren voor alles is afgehandeld. Ondertussen maakt mijn broer mij zwart bij de familie door overal te vertellen dat ik het geld gestolen heb. Ik voel mij daar uiteraard niet goed bij want er zijn altijd mensen die hem geloven en niet mij. Kan het kwaad als ik de rekeninguittreksels laat zien aan derden terwijl de zaak nog lopende is? Is er geen risico op procedurefouten of iets anders dat in zijn voordeel kan spelen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 02 jan 2015 01:38

U doet er zeker geen goed aan bewijzen aan derden door te spelen zolang een rechtszaak bezig is.
Best waarschuwt U uw broer, wat de gevolgen zijn van laster en eerroof wanneer een vonnis in uw voordeel wordt uitgesproken.
Dat dit hem veel geld kan kosten

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jan 2015 17:34

Als u beiden een advocaat hebt kan uw advocaat een briefje schrijven aan zijn confrater ... want bij beide een advocaten loopt alles via hen.
Bespreek dit met uw advocaat.

U kan best tegen derden verwijzen naar het feit dat er een rechtszaak bezig is.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”