Hallo,
mag & kan het OCMW het leefloon tijdelijk stopzetten omwille van een mislukt sollicitatiegesprek?
Dit was op vraag van het OCMW zelf die dit geregeld had. Er waren nog 5 kandidaten.
Het OCMW en een 'Klusjesman' hadden een overeenkomst en ik moest mij aanbieden omdat ik al heel lang van het leefloon geniet.
Toen ik vroeg hoeveel ik zou verdienen veranderde het gesprek van toon. Er werd mij duidelijk gemaakt dat ik blij mocht zijn dat ik zou mogen werken.
En toen was het gesprek afgelopen. Dit was einde mei 2014.
u hebt het recht te vragen hoeveel u zou verdienen. U kan echter niet weigeren indien het een laag loon zou betreffen, gezien u elk geschikt werk dient te aanvaarden. Een reactie "oh, maar zoveel", kan dus als een gebrek aan motivatie beschouwd worden.
Pas eind Augustus stel ik vast dat er al 2 maand geen storting van het leefloon was.
men zal zich afvragen waarom iemand die slechts een beperkt inkomen heeft, het niet opmerkt dat er al 2 maand geen storting van het leefloon is.
Kan dit zomaar?
indien u geen officiele aanvraag indiende voor november, kan dit effectief. Men is zelfs niet verplicht om je dat toe te kennen vanaf november indien je niet werkbereid geacht wordt.