Op 1 september ondertekende ik een offerte voor het plaatsen van een terras. Daags voordoen werd er mondeling afgesproken om de werken te starten midden september gezien er nadien ook een schilder ging komen voor de gevel.
U raadt het al sinds midden september tot nu steeds excuses: eerst regen, dan was het gepland voor week later, dan was er een werf die uitliep...
Na een 5 tal telefoons en 4 tal mails tussen september en november, heb ik nu een aangetekend schrijven opgemaakt waarin ik o.a. een stand van de feiten en het volgende opnam:
Indien u nog steeds geïnteresseerd bent in de uitvoering van de werken, verzoek ik u om mij een definitieve datum van aanvang der werken mee te delen. Wij aanvaarden als redelijke termijn voor de start van de aanvang der werken nog tot eind april 2015 .
Indien u mij niet schriftelijk en uiterlijk 1 december 2014 een definitieve datum van aanvang der werken meedeelt, ga ik ervan uit dat u wilt afzien van onze overeenkomst en dat de overeenkomst ontbonden werd. Ik zal vanaf 1 december 2014 dan ook op zoek gaan naar een andere aannemer
Ik vermoed dat de aannemer opnieuw niet zal reageren. Wat zijn dan de volgende stappen.
Heeft dit AS juridisch enige waarde of zal ik de aannemer toch voor de rechter moeten dagvaarden tot ontbinding van de overeenkomst.
Zijn er ergens modellen beschikbaar van een dergelijke dagvaarding?
Opmerking totaal bedrag van de werken bedraagt 13.000 €. Ik wil dus geen risico lopen voor een schadevergoeding.