Gescheiden onder de oude regeling in 2009. Gehuwd onder scheiding van goederen, maar het huis was elk voor de helft. Vechtscheiding, beiden met advokaat.
Eindelijk via de rechtbank uitspraak dat het gezamelijke huis openbaar verkocht mag worden. Dit was alles waar er iets over af te spreken viel ,tijdens de eerste gesprekken. Heb de indruk dat beide advokaten niet verder wilden dan dat.
De vereffening verdeling kan dan na de verkoop, eindelijk beginnen, maar kan nog heel lang aanslepen, beide advokaten willen er het maximum uit halen lijkt mij ( voor hen of voor ons dat valt nog te bezien).
Ex wil nu afspraken maken om met onderlinge toestemming te verkopen ipv openbaar.
Dit lijkt mij een mooie kans
Kan ik voorwaarden verbinden aan mijn toestemming om met een agence in zee te gaan?
bvb rond de verdere afhandeling vereffening-verdeling?
Mijn advokaat raad af om te proberen overeen te komen.
Maar ik kan het altijd proberen. Het worden zowiezo moeilijke onderhandelingen om de vereffening -verdeling te regelen, en uit de handen van notaris en advokaten raken is ook al winst.
Waar moet ik op letten?
Is zo'n overeenkomst bindend?
Kan je er bvb in plaatsen : dat de tegenpartij geen andere rechtzaken meer mag opstarten die met de echtscheiding te maken hebben?
Dat de gelden op de derdenrekening bij de notaris aan mij moeten toekomen ( lukt dat dan ook of gaan daar eerst alle kosten en schuldvorderingen af? Ook die van de tegenpartij?
Ik kan dit nadien altijd gaan bespreken met mijn advokaat en hoef mij niet te haasten, ondertussen doet de notaris toch traag verder met zijn openbare verkoop.
Waar kan ik mogelijke info over zoiets vinden? De juiste woorden, enz.
Dank bij voorbaat voor nuttige inlichtingen.