Hallo, mijn vraag is eigenlijk nogal ingewikkeld. Het antwoord is misschien eenvoudig, ik weet het niet.
Kan men eigenlijk een factuur opmaken zonder dat er voorafgaandelijk een bestelbon ondertekend werd?
Ik zal even de situatie schetsen: mijn moeder is overleden en nu krijgen de erfgenamen een factuur van gedane werken bij haar thuis. Het bedrag van de factuur is echter veel te hoog in vergelijking met wat er uitgevoerd werd. Mijn moeder zou nooit voor zo'n bedrag werken hebben laten uitvoeren aan haar huis. Zij was op dat moment terminaal ziek. Er waren nog erfgenamen die thuis woonden en die hebben dus die werken ( mondeling) gevraagd aan de aannemer. De aannemer is een schoonzoon en heeft tegen mijn moeder gezegd dat hij het gratis ging doen. Maar zij is er nu niet meer h?. De erfgenamen die nog thuis woonden , kunnen niet met geld omgaan en hebben, zonder dat er geld was, schulden gemaakt en die moet ik nu helpen betalen. Nu is het moment van de verdeling van de opbrengst van de verkoop van het huis. Daarvan moeten eerst alle schulden die ze gemaakt hebben, betaald worden. Dus ook die factuur. Ik ben wel bereid om te helpen betalen aan die werken, maar vind het bedrag veel te hoog. Heb ik een poot om op te staan? Zo ja, dan zal ik een advocaat kontakteren. Bedankt voor de eventuele antwoorden.