Verplicht advocaat te nemen voor vereffening/verdeling?

dano
Topic Starter

Verplicht advocaat te nemen voor vereffening/verdeling?

#1 , 18 sep 2014 15:40

Beste,

In het kader van mijn echtscheiding zijn we nu in de gerechterlijke fase van vereffening/verdeling.
Daarbij had ik beroep gedaan op mijn advocaat om mij hierin te steunen.
Opening werkzaamheden is voorbij. We hebben beiden onze vorderingen kunnen binnengeven en reply op deze van tegenpartij.
Nu blijft het al maanden stil.

Mij ex-vrouw heeft ondertussen al 2 jaar volledige inboedel en auto in gebruik.
Waarvoor ik geen vergoeding ontvang.
In 02/2014 werd een akkoord getekend dat we om beurt een stuk gingen kiezen uit de inboedel om deze te verdelen.

Tot op vandaag werd nog steeds geen datum vastgelegd door notaris hiervoor. Ondanks dat ik meermaals hierom verzocht via e-mail en laatste keer via mijn advocaat.
Nooit respons.
Kan ik dit aangeven als partijdigheid?

Nu komt mijn hoofdvraag.
Bij eender wat ik e-mail of vraag zegt notaris dat ik dat via mijn raadsman moet doen.
Kan zij dat verplichten aangezien ik de partij ben die als partij in opening werkzaamheden aangegeven staat?

Persoonlijk zie ik momenteel geen meerwaarde in mijn advocaat.
Of ik nu iets vraag of via een peperdure brief van mijn advocaat : het resultaat is hetzelfde.

Moet men werken met een advocaat ?
Kan ik mijn advocaat ontslaan voor verdere afhandeling? Zo ja, hoe doe ik dit?

TIA
Dano

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 sep 2014 19:37

IS de zaak al aanhangig bij de rechtbank?

dano
Topic Starter

#3 , 18 sep 2014 19:59

Ik heb via rechtbank vorig jaar afgedwongen om uit onverdeeldheid te treden.

Daarbij werd dus gerechterlijk een notaris/vereffenaar aangesteld.
Nieuwe wet vereffening/verdeling is van toepassing

Mijn advocaat die de verdediging voor uitkering na echtscheiding op zich nam voor mij had ik dus ook betrokken in de vereffening/verdeling.
Meermaals heb ik schriftelijk aangegeven dat alle stukken van tegenpartij alsook communicatie naar mij rechtstreeks dient gestuurd te worden.
Tegenpartij weigert dit en gaat altijd via mijn raadsman.
Notaris geeft ook aan dat ik via mijn raadsman moet werken.
Dit is compleet zinloos. Als ik advies nodig heb vraag ik dat wel aan mij advocaat.

Is ondertussen al gedaan in verloop van procedure :

- opening werkzaamheden (daarbij sta ik als partij en niet : Mr ... vertegenwoordigd door /advocaat/)
Hierbij werd akkoord gesloten en schriftelijk vastgelegd in opening der werkzaamheden dat we meubels gingen verdelen "om beurt kiezen" 02/2014
- twee maanden voor inbrengen vorderingen
- twee maanden voor respons op elkanders vorderingen
- meermaals heb ik gevraagd voor vastleggen datum verdeling meubels aangezien mijn ex hele inboedel in gebruik heeft.
Geen respons meer op niks, ook niet via schrijven van mijn advocaat.

Ik overweeg dus nu 2 zaken om volgende week te starten :

- voor rechtbank andere notaris aanvragen wegens partijdigheid. Notaris laat mijn ex onnodig lang exclusiviteit genieten (ondertussen ben ik al 2,5 jaar weg en is het al 7 maanden na akkoord)
- mijn advocaat te ontslaan voor procedure vereffening want het maakt niks uit of ik schrijf of mijn advocaat. Het kost mij alleen maar geld

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”