Beste forumleden,
Vandaag werd ik gecontacteerd door een kennis van op de voetbal.
Het ging om haar zoon, diens kameraad en twee Staffords die op verzoek van de burgemeester in beslag genomen zijn.
Het verhaal:
De zoon en die zijn kameraad huren een woonst, deel van een vierkantshoeve. De huisbazin was op de hoogte van de honden en had er geen problemen mee.
Op een dag komt de huisbazin de koeien verzorgen, laat de poort per ongeluk openstaan en de hond van de kameraad glipt de straat op.
Daar treft de hond een dame en haar Malthezer.
De dame schrikt, geeft de hond een schop en die nijpt de dame. ( pitsblaar).
De kameraad ontdekt dat de hond de straat op is, roept de hond en die komt terug. De dame met Malthezer is dan verdwenen.
De hond van de zoon is al die tijd binnen gebleven.
Dag nadien staat de politie aan de deur en ze nemen de twee! honden in beslag op verzoek van de burgemeester.
De gebeten dame had thans geen klacht ingediend en ze is nadien bij de jongens aan huis geweest om te zeggen dat ze het zo erg vond.
Er zijn eerder geen bijtincidenten geweest met de honden.
De kameraad heeft wel een gerechtelijk verleden en draagt een enkelband.
De honden zitten nu dus sinds midden augustus in het asiel en de twee jongens krijgen geen informatie. De kennis van mij ook niet.
Zelfs de reden van inbeslagname is onbekend.
Zelf weet ik dat er drie soorten inbeslagnames zijn: burgerlijk beslag, bestuurlijk beslag en strafrechtelijk beslag en de periode is 60 dagen?
Maar hoe nu verder?
Hopelijk kunnen jullie me voorzien van nuttige informatie,
Alvast bedankt!