Hallo, ik zit met een vraag die eigenlijk een hele uitleg vereist... maar 'k ga het zo simpel en kort mogelijk maken;
in 2005 zijn mijn ex-vrouw & ik uit elkaar gegaan in een periode waarin ik aan een zware klinische depressie leed. er werd in kortgeding een vonnis geveld dat haar toestond een ander adres te nemen, dat bepaalde dat wij het ouderlijk gezag delen (wat ze trouwens niet respecteerde bvb door de kinderen van school te veranderen zonder me zelfs maar in te lichten, maar dat is niet echt terzake), maar waarin geen vermelding staat van hoe de omgangsregeling in elkaar zit.
Aanvankelijk deden we dit week om week, waarna ze het eenzijdig veranderde naar 'het minimum' (haar eigen woorden) van 1 WE om de 2 weken en de helft van de vakanties... waarna ze deze zomer eenzijdig veranderde naar 1 weekeinde om de 2 weken, niets meer in de vakanties - waarbij ze wel zelf de vrijheid neemt deze weekeindes te verlengen door de kinderen van donderdag te laten komen, bvb als ze donderdag avond uit wil. Normaal blijven de kinderen tot maandag.
Op het einde van de maand gaat ze 'op vakantie' met de kinderen, waardoor er een weekeinde wegvalt, en voor het komende weekeinde wil ze de kinderen zondag avond terug, omdat ze maandag vrij heeft...
kan dit allemaal zomaar? kan zij door het ontbreken van een regeling in het vonnis zomaar eenzijdig alles steeds weer wijzigen? is er geen minimale regeling? is de enige optie die ik heb, naar de jeugdrechtbank stappen ivm de omgangsregeling (uitspraak die dan ongetwijfeld lang na dit verlof komt)?
als iemand enige info heeft... graag!