naamverandering

x.shot
Topic Starter

naamverandering

#1 , 12 aug 2014 12:02

Bij welke instantie kan ik informatie inwinnen betreffend naamverandering?
Jaren geleden heb ik een document ondertekend waarbij ik mijn toestemming geef voor de naamverandering van mijn minderjarige kinderen.
Tot nu toe is deze niet doorgegaan en ik wil het ook niet meer, maar wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2014 12:21

Zal vermoedelijk bij een rechtbank zijn ... gezien jaren geleden ( opgelet zo'n procedure kan op zich wel een jaar of drie duren).
Eens navragen bij de jeugdrechtbank waar de kinderen toen woonden ( gezien deze bevoegd zijn)

http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138482.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.brugge.be/internet/nl/Bewone ... geving.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belgium.be/nl/familie/identi ... randering/" onclick="window.open(this.href);return false;

x.shot
Topic Starter

#3 , 12 aug 2014 12:31

Moet er dus eerst een vonnis zijn? Ex had toen nog het exclusieve hoederecht, nu niet meer. En ik wil de naamverandering dus effectief tegenhouden.
Ex heeft ondertussen wel haar naam veranderd.

Reclame

Franciscus

#4 , 12 aug 2014 23:15

En kinderen moeten ook door u erkend zijn geweest op gemeentehuis.
Lees de linken eens want dan wordt u veel duidelijk.
Sedert 2006 is het omgangsrecht en is er zo wie zo co-gezagsouderschap ( indien er beide wettelijke ouders zijn)

x.shot
Topic Starter

#5 , 13 aug 2014 09:59

Franciscus, bedankt voor Uw hulp.
Ik heb ondertussen contact opgenomen met Ministerie van Justitie, Dienst Naamverandering en momenteel is er geen dossier lopende.
Maar, indien mijn ex de naamverandering in het buitenland doorzet kan ze op basis van de buitenlandse documenten de regularisering hier aanvragen.

Er is nu eindelijk co-ouderschap, niet dat mijn ex het naleeft....
Daarom mijn schrik omdat ze nog overal, bij ELKE instantie met oud vonnis gaat zwaaien en raar maar waar, alles gedaan krijgt....

Franciscus

#6 , 13 aug 2014 10:10

Als er een nieuw vonnis is dan zeker bekend maken bij gemeente plaats inschrijving en school waar kinderen naar toe gaan.
Het misbruiken van een 'oud' vonnis terwijl er een nieuw vonnis betekend is ( moet dan wel gedaan zijn) aan moeder stelt haar achteraf bloot aan misbruik van valse stukken.
U zal dan op zijn minst aan haar moeten betekenen EN best alle instanties waar ze met dat oude vonnis zwaait trachten in kennis te stellen.
Gebruik wel een voor eensluidend afschrift voor die andere diensten.

x.shot
Topic Starter

#7 , 13 aug 2014 11:02

Vonnis is momenteel niet betekend.
Misbruik van valse stukken, daar is ze een expert in. Of toch in valse verklaringen. Zo heeft ze indertijd bij DAVO verklaart dat ze nog geen cent alimentatie gekregen heeft terwijl ik bewijzen heb van overschrijvingen. Kan ik dit tegen haar gebruiken en zal het iets uithalen? Ze heeft ook in mijn naam een abonement afgesloten bij een telecombedrijf en ik kreeg ineens facturen van bijna 2000 euro terwijl ik nooit op dat adres gewoond heb....en zo gaat het maar door....

Franciscus

#8 , 13 aug 2014 13:15

Dat laatste is valsheid in geschriften in bank en andere geschriften.
Ik hoop dat u deze facturen niet betaald hebt maar onmiddellijk aangifte hebt gedaan bij politie. Zeker de (gestandaardiseerde) schriftproef vragen zowel voor u al voor haar.
Is zo wie zo een Salduz III verhoor dus heeft ze de gelegenheid op voorhand een advocaat te raadplegen
Art. 196. (Zie NOTA 1 onder TITEL) Met (opsluiting van vijf jaar tot tien jaar) worden gestraft de andere personen die in authentieke en openbare geschriften valsheid plegen en alle personen die in handels- of bankgeschriften of in private geschriften valsheid plegen, <W 2003-01-23/42, art. 49, 040; Inwerkingtreding : 13-03-2003>
Hetzij door valse handtekeningen,
Hetzij door namaking of vervalsing van geschriften of handtekeningen,
Hetzij door overeenkomsten, beschikkingen, verbintenissen of schuldbevrijdingen valselijk op te maken of achteraf in de akten in te voegen,
Hetzij door toevoeging of vervalsing van bedingen, verklaringen of feiten die deze akten ten doel hadden op te nemen of vast te stellen.

x.shot
Topic Starter

#9 , 13 aug 2014 13:42

Ik heb indertijd een melding gedaan bij de politie voor oplichting, zo werd het genoteerd.
Tot vandaag weet ik niet als er een gevolg is gegeven. Ex was toen ambtelijk geschrapt, nu heeft ze wel een domicilie.

Franciscus

#10 , 13 aug 2014 13:57

Is geen melding maar een PV - voor valsheid zoals ik heb geschreven en eveneens mogelijk voor oplichting.maar valsheid wordt veel zwaarder gestraft

x.shot
Topic Starter

#11 , 13 aug 2014 14:02

Ik denk dat er ook een PV gemaakt werd want ik moest deze doorsturen naar de GDW om zo te bewijzen dat ik daar nooit gewoond heb en dus de fakturen niet moest betalen
Facturen dateren van begin vorig jaar. Kan ik nu nog eventueel een PV laten opstellen en hoe zorg ik ervoor dat er wel een gevolg wordt gegeven?

angelus amor

#12 , 14 aug 2014 13:42

Hallo , mijn ex heeft ook gezegd dat ik 3 mnd geen alimentatie heb betaald en ze is naar een deurwaarder gestapt met gevolg volledige loonbeslag . Ook al heb ik de bewijzen dat ik betaald heb in mijn handen . Deurwaarder wil beslag niet oplichten ook niet met bewijzen . Hij wacht tot aan de rechtzaak ( september) . Die vrouwen krijgen toch altijd veel gedaan .

Franciscus

#13 , 14 aug 2014 13:52

Wat heeft het feit van vrouw zijn daar nu weer mee te maken.......

angelus amor

#14 , 15 aug 2014 00:38

Awel dat ze altijd van alles gedaan krijgen en dat vele mannen het slachtoffer zijn . Best dat ze niet allemaal zo zijn , mijn huidige vrouw is een supervrouwtje .

Terug naar “Echtscheiding”