2 eigendommen, 1 verkopen, hoe bank aflossen?

senrasen
Topic Starter

2 eigendommen, 1 verkopen, hoe bank aflossen?

#1 , 14 jul 2014 12:07

2 eigendommen en 2 leningen. 1 eigendom verkopen, verwacht de bank dan dat je de hele verkoopsom afgeeft ter aflossing van het totale openstaande bedrag (2 eigendommen)? Of kan je kiezen om slechts het ene af te lossen en het 2e open te laten staan. Ik kan het resterende geld goed gebruiken voor andere doeleinden.Dank voor uw advies!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jul 2014 15:16

Kan je best aan uw bank zelf vragen. De ene bank heeft misschien andere eisen dan de andere bank.

wanton

#3 , 14 jul 2014 16:21

De lening die voor het verkochte goed dient , zal wel zeker moeten terugbetaald worden. Op dat goed mag al zeker geen hypotheek meer op liggen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

basejumper

#4 , 14 jul 2014 17:15

U moet effectief nakijken wat er in uw leenakte staat. Deze bevat immers de afspraken die u maakte met de bank.
Als u voor krediet A een eigendom X in hypotheek gaf en voor krediet B een eigendom Y in hypotheek gaf, dan moet enkel het krediet terugbetaald worden waarvoor de specifieke hypotheek gegeven werd.
indien onduidelijk : best effectief even je bank raadplegen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”